Weet iemand een 17,3 inch laptop met de volgende specs?

Ik ben op zoek naar een laptop en ik heb de volgende twee gevonden:
- Toshiba sattelite l875d-10n
http://www.laptopshop.nl/product/309915/category-45702-laptops/toshiba-satellite-l875d-10n.html#product_specifications

HP Pavillion G6-2303SD
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HP-Pavilion-G6-2303SD,10259,350521,605938.html?langId=-11

Ze hebben ongeveer dezelfde specificaties behalve dat de Toshiba een 17" inch scherm heeft en de HP een 15" inch scherm. Ik heb liever een 17" inch scherm maar ik vind de kleuren van de Toshiba niet leuk. Weet iemand een 17" inch laptop met ongeveer dezelfde specs als deze twee laptops?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Bij een keus tussen de Toshiba en de HP Pavilion moet het altijd de Toshiba zijn. De Pavilion is gewoon een onbetrouwbare en slecht gebouwde serie. Bij Toshiba krijg je met de Satellite L ook hun budget-bouw, maar die is nog altijd beter dan wat je bij HP in de Pavilionserie krijgt. Verder heeft Toshiba de onderdelen wel altijd goed voor elkaar, en zijn de garantievoorwaarden ook veel beter.
Dit zijn overigens de vergelijkbare opties:
http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/#filter:JY0xDsMgFEPv4hlFEEgIHCBbp45VB5QwUJEmgqiqFHH3fuhk-fl_-8KeVp_m4OMKiyOFVwb7w_ueTmIuL0QoWfwtvGE5Qz78Mod4-pRhL8hBVfm4CPvAqPRAD6PsFYkW3DRndBUtGuRyqk717dIQfBZGPab2bHUFQneSws19q5k6hVLKDw\

De Samsung NP355E7C-S05NL heeft een tragere APU, maar een snellere videokaart die extern samenwerkt met de geïntegreerde videokaart (7670 + 7520G). Bij de Toshiba werkt de geïntegreerde videokaart ook samen met een externe oplossing (7610 + 7640G).

Toegevoegd na 12 minuten:
Welke van de twee sneller zal zijn durf ik niet zo te zeggen. Het rare is dat in de benchmark-ratings van Notebookcheck, de oplossing van de Samsung hoger geschaald wordt: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html

Echter, wanneer je naar de praktijkstests kijkt:
Toshiba: http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-7640G-HD-7610M-Dual-Graphics.90168.0.html

Samsung: http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-7520G-HD-7670M-Dual-Graphics.81182.0.html

Doet de oplossing van de Toshiba het in dezelfde games gewoon beter. Aangezien die ook sneller is kwa processor-kracht, zou ik dus voor de Toshiba kiezen.

Bedenk je overigens dat op foto's laptops er mooier uit kunnen zien dan in het echt. Ik heb de HP Pavilion en de Toshiba Satelite in het echt gezien, en vind de Toshiba gewoon mooier. De Pavilion is van dat glanzende plastic. Krast volgens mij ook redelijk snel. Vind hem persoonlijk ook mooier dan de Samsung, maar ik kan me voorstellen dat mensen daarvan het sobere aspect aanspreekt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Over het hele internet wordt dit gesteld. Hij is luidruchtig, koelt slecht (waardoor hij nog luidruchtiger wordt, en aangezien ze gekozen hebben voor een slecht fan telt dat dus extra) en ook kwa overige onderdelen is de failure-rate gewoon hoog. Dat is bij HP-notebooks sowieso wel zo.
En vergeet ook niet de garantievoorwaarden die gewoon beperkt zijn bij HP. Het is gewoon een optie die ik nooit iemand zou aanraden en dat doe ik uiteraard niet voor niets.

Andere antwoorden (1)

Bij de Pricewacht van tweakers.net kun je heel eenvoudig filteren op de eigenschappen van de gezochte hardware, zoals bijvoorbeeld minimale of maximale schermdiagonaal van een laptop.
http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/#filter:JYtBDkAwFETvMmsRgqAHsLNygqZ-5EtL82shpHfXxmry3sy8OGUlmZjsCgUvvAcUv1xOuZLTwSTj9UYLPwTVVUXeGZr5gEoQPJmJ7UUSoF403ZjD5RZ1Xzbp7fSdYShbxBg_

Toegevoegd na 58 seconden:
Bovendien zijn ze merk- en leverancieronafhankelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi,
Ik heb zelf zo`n Toshiba 15,6 inc.
en ben er zeer tevreden over.als je liever 17, inc hebt,ook goed.
Ik zou je deze willen aanraden,is altijd beter dan de HP.
Maar...nix verplicht hoor,zelf uit maken wat je wilt.
Suc6!!!