Harde schijf geeft niet de juiste hoeveelheid vrije ruimte aan?

via eigenschappen geeft mijn laptop win7 dat ik 30gig vrij heb als ik alle mappen selecteer inc verborgen geeft die 33 gig aan 30 + 33 = 63 gig mijn partitie D: is 321 gig groot

waar is de overige ongeveer 260 gig gebleven? met schijfcontrole geeft die geen fouten aan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Antwoorden (2)

Dit komt omdat je naast verborgen bestanden ook nog systeem bestanden hebt... :)

Als je bij deze computer bent en je hebt de menu opties (anders te zien met de F10 toets) en je gaat naar Extra --> Mapopties... --> tabblad weergave --> en het vinkje weghaalt bij "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)", dan zal je ineens meer verborgen mappen zien.
Dit zijn mappen waar je herstelpunten worden opgeslagen, maar soms zijn het ook mappen met een heleboel tekens / karakters. Dan zijn het tijdelijke installatiemappen van software, zoals bijvoorbeeld MS Office.
Vaak kun je deze mappen niet inzien, omdat ze dus voor het besturingssysteem zijn.

Om meer ruimte vrij te maken kun je de herstelpunten, of mogelijk dat het backups van je systeem zijn, weggooien (op de laatste na bijvoorbeeld).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt wat hier boven gezegt word, want windows geeft niet de schijf ruimte wat de harde schijf is aan.
Dat is soms wel irritant, maar bij een mac laat hij echt de schijf ruimte zien van de harde schijf.