Wat zijn de mogelijkheden, qua kasten, voor meerdere interne harde schijven op een netwerklocatie?

Ik wil dus graag 4 of meer (interne) harde schijven die extern staan van de eigen pc voor opslag en die vanuit het netwerk bereikbaar moeten zijn.

Via USB mag ook door de schijven dan te delen zijn ze ook beschikbaar. Wellicht is dit zelfs makkelijker.

Zijn hier kasten voor? Of is dit zelf te maken? Zonder dat je uit komt op kasten die meer dan 500 euro kosten.

Normale behuizingen voor externe harde schijven die je los kan kopen is slechts voor 1 of 2 schijven wat ik gezien heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeveel opslag heb je eigenlijk nodig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6 GB op dit moment, dat zal ook snel meer worden. Minimaal dus 4 x 2 TB om te beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zoek nog even. Ben je zelf handig met computers?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel, handig genoeg, ik bouw mijn pc's altijd zelf. Een bouw optie is dus ook goed.

Het beste antwoord

Met een NAS station.

Die kan je via UTP kabel bereiken

Toegevoegd na 1 minuut:
meer info onderstaande link

Toegevoegd na 3 minuten:
NAS kost ongeveer 80 euro, veel beter dan 500 euro he (-;

Toegevoegd na 59 minuten:
Ik heb het helaas de verkeerde informatie doorgegeven, 80 euro is voor 1 nas met 1 terra opslag cappeciteit ..
SORRY!!!!!!!!

mischien dit een optie???

lsi logic mega raid controller is een kaart die in elk willekeurig vaste pc kan worden ingebouwd, daarin kan je tot 6 hardeschijven inbouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zie bron. Passen 4 schijven in. € 227,90

Toegevoegd na 1 uur:
De goedkoopste oplossing is een fileserver. Neem een computer op in het netwerk waar je 4 grote harddisks in bouwt. Als je deze computer enkel gebruikt voor het opslaan van gegevens, hoef dit helemaal niet zo duur te zijn. Dat is de goedkoopste oplossing.