mijn dvd speler van mijn pc doet raar, wat moet ik doen?

mijn dvd speler van mijn pc ziet ineens geen nog-niet gebrande cd'tjes/dvd'tjes, maar wel gewone cd-roms en zo. Wie kan mij uit de brand helpen?!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat kan niet want ik heb mijn pc nog maar 3 á 4 maanden dus dan kan het nog niet versleten zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het lag aan het programma 'Nero BurnRights', heb rechten veranderd en het programma verwijderd, Echt een dom programma. (Ik dacht zelf dat het een brand programma was)

Antwoorden (3)

Dit betekent dat je dvd rom versleten is dus tijd voor een nieuwe
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is niet waar, aangezien het maar weinig mechanica is en er is dus geen kans dat die versleten is.
Probeer de drivers eens opnieuw te installeren via de website van de fabrikant van je DVD-Drive.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je de cd/dvd er goed ingedaan? ('Glimmende' kant naar beneden) Herkent een brandprogramma zoals Nero of CDBurnerXP de lege cd's wel? Zoniet, misschien een driverkwestie of dat er in Windows iets niet goed zit, dan zou je windows opnieuw moeten installeren...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe oud is de DVD speler ???
Het kan ook zijn dat de laser vuil is, en daardoor niet goed in kan lezen.