Is het verstandig om via Ebay een product te kopen en te laten versturen?

Ik wil een HDD kabel voor mij hard disk voor mijn HP Pavilion kopen. In Nederland ligt de prijs rond de 80 euro (zit vaak standaard een caddy bij die ik niet nodig heb), maar via Ebay kan ik hem voor 15 euro (21 dollar) naar Nederland versturen via USPS First Class Mail Intl. Is het verstandig om het via deze optie te doen of zou ik toch voor the Priority mail moeten gaan (20 euro extra)? Alvast bedankt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is een HP Pavilion dv7 Notebook PC (versie dv7-6151sd) (QC610EA)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HDD-kabel voor 80euro? Waar heb je het over? Kan je wat linken. Of kan je je op te lossen probleem uitleggen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het over een HDD kabel met caddy van rond de 80 euro. Mijn probleem is dat 80 euro te veel geld is en ik het dus vanuit de VS of Hong Kong wil versturen alleen kan dat via de post of via een traceerbaar pakket (die laatste optie is 20 euro duurder). http://www.beslist.nl/products/accessoires/r/2nd_HDD_Caddy_voor_HP_Pavilion_dv7_series/ http://www.replacedirect.nl/product/p0058177/hp-2e-hard-drive-caddy-kabel.html

Het beste antwoord

Ik laat al mijn aankopen van Ebay met de goedkoopste optie versturen (doorgaans vanuit China of HongKong). Ik zou nooit 20€ extra betaling voor verzending van iets dat maar 15 waard is.
De meeste verkopers op Ebay zijn erg gevoelig voor negatieve feed-back. Mocht iets toch niet aankomen; stuur de afzender een berichtje en meestal sturen ze het nog een keer op.
Volgens mij moet je het kabeltje ook wel voor <€10 kunnen krijgen (inclusief verzending).

http://www.ebay.nl/sch/i.html?_odkw=hdd+cable+HP+pavilion&_sop=15&LH_ItemCondition=3&_osacat=0&_from=R40&LH_PrefLoc=2&_trksid=p2045573.m570.l1313&_nkw=hdd+cable+HP+DV7+pavilion&_sacat=0
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteindelijk komt de meeste elektronica toch uit China of een ander Aziatisch land, maar qua kwaliteit is er dus weining of geen verschil? Dat het kabeltje het niet doet voor deze prijs kan gebeuren, maar niet dat opeens mijn harde schrijf doorbrand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb hem besteld uit Hong Kong (nu €7,50) en zal het afwachten :p

Andere antwoorden (1)

Kijk heel goed waar de verkoper zit van Ebay, heb zelf 1x de fout gemaakt omdat ik dacht goedkoop uit te zijn. Kreeg ik als verrassing dat de verzendkosten 25,00 was.

Als je iets besteld in het buitenland moet je hier rekening mee houden !!

Toegevoegd na 3 minuten:
Wil je binnen Nederland voordelig een kabel meer bestellen, neem dan de moeite om even de volgende website te bezoeken. Kan je het niet vinden mag je hun ook benaderen en vragen wat je zoekt, hun gaan voor je zoeken naar het goedkoopste adres.

http://www.kabelmaxx.nl/

Toegevoegd na 5 uur:
1: http://www.allekabels.nl/index.php
2: http://www.kabeltje.com/
3: http://www.twenga.nl/hdd-kabel.html

Op nummer 3 wordt een kabel aangeboden van 60 cm voor €. 1,90

Deze sites had ik nog in mijn systeem staan, misschien voor jou de oplossing. Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf nog nooit wat via Ebay gekocht dus ben ook erg voorzichtig. Niet zo zeer dat het kabeltje het niet blijkt de doen voor 7 euro, maar dat niet opeens mijn harde schrijf doorbrand. Bij Kabelmaxx kan ik jammer genoeg geen HDD kabel vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is een HDD kabel volgens jou? Geef eens wat links.