Wat zijn de minimale computer eisen om Full HD films af te spelen met 5.1 audio?

Dus qua processor, intern geheugen, grafische kaart, USB3.0, ect.

Zit na te denken om een miniPC aan te schaffen en die als (streaming)MultiMedia device te gaan gebruiken.
Zoals de Intel NUC.

Als software wil ik xbmc of VLC player gaan gebruiken. Voor Windows 8.

---

Ik heb ook een Android Stick de Point of View TV-HDMI-200BT, maar deze kan absolute geen HD films afspelen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
2.3K

Antwoorden (3)

Er zijn geen absolute minimum eisen voor het afspelen van HD, je kunt bijv. full HD afspelen op een Raspberry Pi @800Mhz, terwijl je dat niet kan op een PC systeem met 2GHz processor i.c.m. brakke videokaart.....
Het is een combinatie van Processor, Geheugen en GFX kaart waarbij het Geheugen het meest ondergeschikt is.... Ik denk dat als je een plankje koopt met een Intel i3 of i5(3570K) uit de K reeks(mét Intel 4000HD GFX intergrated) je al prima HD kunt afspelen terwijl je systeem nog steeds lekker responsive is....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oudere generaties CPU's kunnen allang FullHD-content aan. En videokaarten ondersteunen ook al jaren hardware-matige ondersteuning van HD-content. Lang voor de HD4000, en processoren die veel trager zijn dan een i3 kunnen HD puur op processorkracht al aan. Sowieso ent je je antwoord te veel op Intel.
Eigenlijk doet de computer niks met HD resolutie. De kwaliteit zit in de DVD/CD enz. Als het bijvoorbeeld een gekopieërde DVD/CD enz. is, kan het een slechte resolutie hebben.
Als je heel graag goede beelden en geluid wilt koop dan de Bose VideoWave® II entertainment system en een Philips BDP3480/12 Blu ray speler.

het is duur in totaal maar het is het waard voor pure HD beelden en geluid.

*zie de links
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hardware.info heeft een interessante advies-samenstelling voor HTPC's:

http://nl.hardware.info/pcadvies/913/home-theater-pc---juli-2013

Persoonlijk zou ik de SSD weglaten en in plaats daarvan voor een normale harde schijf gaan (tenzij je inderdaad ergens in je netwerk al schijfruimte beschikbaar hebt middels bijv. een NAS, waar ze bij Hardware.info van uit gaan) van bijv. 2 TB.

De TV-kaart kun je zelf van bepalen of je die nodig hebt, maar aangezien je de NUC noemt, waarschijnlijk niet.