Macbook Pro of iMac voor grafisch ontwerp?

Moet ik een Macbook Pro of iMac kopen voor grafisch ontwerp? Ik heb nu een Windows 8 laptop en wil graag overschakelen naar Apple?! Bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
met een IMac profiteer je wel van een groter scherm. Maar een macbook kun je meenemen. Voor misschien andere zaken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Ik heb nu een Windows 8 laptop en wil graag overschakelen naar Apple" Waarom? Maar he, als je het geld hebt, ga je gang...

Antwoorden (3)

Zowel de macbook pro als de iMac zijn geschikt voor grafisch ontwerp
Maar toch zijn er enkele belangrijke verschillen in acht te nemen:

De Macbook Pro serie kent 2 verschillende modellen; enerzijds de standaard Macbook Pro en anderzijds de Macbook Pro met Retina display. Het verschil zit hem in het display (scherm) dat bij de retina Macbook Pro een veel hogere resolutie heeft. Voorlopig is de Macbook Pro met retina display de enige mac computer met dergelijke beeldschermkwaliteit.

Voor grafisch ontwerp is het Retina display een ware zegen.

De iMac is ook geschikt voor grafisch ontwerp, maar moet het vooral hebben van het feit dat het een desktop is.

Want dat is uiteindelijk de vraag die je moet stellen:
Wil je een laptop of een vaste (desktop) computer?

een laptop is mobiel en de Macbook Pro heeft als enige mac het retina display
maar heeft dus ook een batterij die af en toe leeg loopt.
De iMac heeft geen Retina Display maar is dankzij het feit dat het een desktop is zeer stabiel en gaat langer mee.
De iMac heeft wel een groter beeldscherm wat ook belangrijk kan zijn voor grafisch ontwerp

Nog enkele links om je verder op weg te helpen:

http://www.apple.com/benl/macbook-pro/features-retina/
http://www.apple.com/benl/imac/features/
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is hetzelfde!

Een iMac laat je op je bureau staan en een Macbook kan je overal mee naartoe nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Wat een kletskoek. Het is helemaal niet hetzelfde, twee verschillende pc's die op hetzelfde os draaien. Dat is 't.
Ik kan je van harte aanraden een Macbook Pro te nemen. Dan kun je er altijd nog een groot beeldscherm extra aan hangen als je wilt.