Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zegt het merk van de videokaart over de videokaart?

NVIDIA GeForce AMD Radeon HD of Intel.
Ik hoorde dat Intel niet geweldig was, maar die andere twee, welke van de twee is het beste daarvan? Of kun je dat niet zo makkelijk zeggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
801

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

AMD en nVidia zijn beide makers van grafische chips. Bij AMD heten deze Radeon en bij nVidia heten deze GeForce. Andere merken (zoals Asus, XFX en Club 3D) gebruiken de chips van AMD en nVidia om videokaarten te maken.

Dit gaat dan echt om losse, aparte insteekkaarten. Videochips van Intel zijn zogenoemde on-board-chips, die zijn geïntegreerd in het moederbord. Deze zijn op het gebied van grafische prestaties per definitie minder krachtig dan een aparte, losse videokaart die over eigen geheugen beschikt.

Het is niet zo dat AMD beter is dan nVidia of omgekeerd. Beide merken maken een heleboel chips die worden gebruikt in een heleboel videokaarten met verschillende hoeveelheden geheugen, verschillende geheugensnelheden enzovoort. Je kunt het beste kijken voor wat voor dingen je je pc wilt gebruiken en daar de aankoop van een videokaart op afstemmen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zit momenteel te kijken naar deze twee laptops, wat zou jij kopen dan, AMD of GeForce?
http://www.laptopshop.nl/vergelijken/221851/239117/247422/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zou ik zeker voor de AMD gaan. Check wat dat betreft ook deze site: http://gpuboss.com/gpus/Radeon-HD-7970M-vs-GeForce-GT-710M
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die link is vrij duidelijk, bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding