ik heb last van amplitude pieken van de buren bij mijn wifi, wat kan ik hier tegen doen?

Op het moment dat de buren een hogere amplitude hebben op hun wifi kan ik niet meer internetten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Kies een ander kanaal op je router.

Ik weet niet hoe het met jouw router zit, maar mijn router kan per wifi-kanaal aangeven hoeveel andere zenders er op dat kanaal zitten. Hij kan zelf een ongebruikt kanaal kiezen, maar soms kiest hij om een reden die ik niet ken een kanaal dat al bezet is, terwijl er nog genoeg ongebruikte kanalen zijn.

Daarom kies ik zelf een vrij kanaal, en vertel ik de router dat hij dat kanaal moet gebruiken. Zo storen de buren mij niet, en stoor ik de buren niet.

Toegevoegd na 2 dagen:

In onderstaand plaatje (klik om te vergroten) zie je het overzicht dat mijn router mij geeft. Je ziet dat er vier routers op kanaal 1 zitten, eentje op kanaal 2, enzovoort. Kanaal 11 wordt door maar liefst 6 routers gebruikt, dus er is goede kans dat al die mensen die op kanaal 11 zitten elkaar storen.

Mijn router staat als enige op kanaal 10.

Plaatje bij antwoord
Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ook naar de buren gaan en vragen of ze hun signaal wat zwakker willen maken. Dit kan door afschermen, door de antenne een andere kant op te richten of zo.
Als de zender dicht bij jouw muur zit, dan kun je aan jouw kant van de muur isolatiefolie plaatsen. Metaalfolie of metaal gaas zou moeten werken.
Vooral de goedkopere wifi routers geven problemen.
Wat ook werkt is de wifi verbinding te delen. Jij mag gebruik maken van het wifi signaal van de buren en jij geeft toegang tot het wifi signaal aan de buren. Dan ben jij van het probleem af en is het een win-win situatie. Sommige routers hebben de mogelijkheid van een gastnetwerk, deze kun je een ander wachtwoord geven en dit wachtwoord kun je aan je buren en andere gasten geven.
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat kan, maar het blijven toch lapmiddeltjes. Het eigenlijke onderliggende probleem is dat twee netwerken op hetzelfde kanaal zitten. Dat stoort elkaar natuurlijk. Je kunt een "amplitude-oorlog" gaan voeren of een "wapenstilstand" afspreken door beide een geringer vermogen te gebruiken, maar dan nog zal de overdrachtssnelheid op beide netwerken eronder te lijden hebben. Beter is het probleem bij de bron aan te pakken, en elk op een ander kanaal te gaan zitten. Dan heb je nooit meer last van elkaar en kun je allebei de maximale bandbreedte gebruiken.
Ik kreeg deze aanbieding van Marktplaats.
http://aanbieding.marktplaats.nl/deal/vergroot-uw-wifi-signaalbereik-met-de-wifi-repeater/?show_popup=no&utm_source=Marktplaats+Aanbieding&utm_campaign=2670_landelijk&utm_medium=email&m_i=SfVSkyiOVLx7b4yYIzAhJu6JIdGX0CE%2B57RUOhYVYXVCRULSl
Misschien dat het iets is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk met het programma InSSIDer (zie bron) op welk kanaal de router van de buren zit en zet die van jouw op een andere.