Hoe maak je van een 32-bit systeem een 64-bit systeem?

Dag mede-goeievragers,

Ik wil graag van mijn enorme computer een 64-bit systeem maken. Maar wat moet ik allemaal vervangen om dat te doen?

Groetjes,

Klaas

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
8K
gvrox
10 jaar geleden
Kun je iets specifieker zijn dan "enorme computer" ? Bijvoorbeeld welke processor zit er in ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat moet ik even uitzoeken, ik heb 'm van iemand overgenomen. Het is een samengestelde computer van Paradigit. Ik kan er nu geen Adobe after effects CS5 op draaien alleen CS4.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zit hem in de hardware; je kunt dit niet effe wat tweaken of een software-upgrade doen =P

Het beste antwoord

De stap van 32 naar 64 bits is vrij groot. Het is mogelijk. Maar je dient minimaal het moederboard en CPU te vervangen. Of je een ander OS versie dient te installeren is afhankelijjk het OS, maar als je windows hebt, dan wel. Of je het geheugen en andere hardware onderdelen nog werken is de vraag. En dat zou ik wel van te voren uitzoeken.
Je zal dan een moederboard dienen uit te zoeken dat bij de rest van de hardware past. En of dat mogelijk is lastig te zeggen.
De stap is zo groot, dat een compleet nieuw systeem aanschaffen sneller en gemakkelijker is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bijna alles moet je vervangen o.a. je moederbord, je processor en je moet een 64-bits Windows of een ander OS hebben. En er kan meer dan 4GB geheugen effectief worden, dat moet ook vervangen worden. En je schijven moeten passen op de aansluitingen op het moederbord. Een nieuwe kopen waarbij alles op elkaar aansluit is denk ik goedkoper.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt een 32-bit systeem niet omzetten naar een 64-bit systeem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zal je moederbord, processor, geheugen en eventueel harde schijf, optical drives zoals een dvd-speler (als de huidige een IDE aansluiting heeft moet je die vervangen door een SATA) en videokaart - indien niet onboard - moeten vervangen. Afhankelijk van het verbruik van alles misschien ook je voeding.

Je zou eerst kunnen proberen een 64-bits versie van Windows 7 of 8 te installeren, maar het is volledig afhankelijk van je specificaties of het gaat werken of niet.