pc bouwen: passen mijn onderdelen bij elkaar?

hallo,

ik wil beginnen met het bouwen van een pc en heb de onderdelen die ik wil bij elkaar gezocht. Ik heb alleen geen idee of deze onderdelen bij elkaar passen en ik wist ook niet waar ik deze vraag kon stellen. kunnen jullie even kijken of deze onderdelen in/op elkaar passen?

lijst met onderdelen:
1 Cooler Master HAF 912 Plus
2 Cooler Master Voeding GX Lite 600W
3 Intel Core i5 4670K 3.40 Ghz
4 koeling
5 ASRock H87 Pro4
6 2x Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600
7 500 GB SataIII Hardeschijf
8 dvd brander
9 ASUS GTX660 TI-DC2-2GD5

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Antwoorden (2)

Je stelt je pc samen bij (waarschijnlijk) gamepc.nl o.i.d. dus zal het sowieso passen. Zo niet, dan zullen ze hiervan op de hoogte stellen want zij zetten je pc in elkaar. Ze kunnen moeilijk een videokaart in een pc zetten als er helemaal geen ruimte voor is o.i.d.

Dus geen zorgen maken en gewoon bestellen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ok bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn genoeg pc winkels (ik denk eigenlijk het merendeel) die gewoon leveren wat jij vraagt en (terecht) niet kijken of het bij elkaar past. De gedachte van deze winkels is dat als je zulke dingen besteld ook wel weet waar je op moet letten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Correct, ik heb al vaak dingen besteld (ik bestel dan meestal voor meerdere computers tegelijk, dus bijgevolg dingen die in geen geval bij elkaar passen) nooit hebben ze daar iets van gezegd. Dus als het bij jou wel om een volledige pc moet gaan zullen ze daar waarschijnlijk ook niets van zeggen. Je moet er inderdaad zelf op letten.
Even snel de verschillende spec's vergeleken en het lijkt mij wel te passen.
Let alleen bij punt 4 (voeding) wel even op dat je er een met een juiste aansluiting neemt (niet alle cpu koelers zijn geschikt voor elk type processor socket)

Waarom eigenlijk een 500GB schijf? de prijsverschillen tussen 500GB en 1 TB zijn haast verwaarloosbaar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vanwaar de - ? een onderbouwing zou leuk zijn, kan ik ook iets van leren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Snap ik ook niet. Geen min van mij, zeker niet! Integendeel! Goede tips! Die koeling is inderdaad belangrijk, neem niet zomaar de koeling die bij de cpu zit en bespaar niet op casefans. Ik zou trouwens ook voor 2 TB gaan. De prijsverschillen zijn inderdaad klein en als je later wilt uitbreiden wordt dat een tweede harde schijf en dus ook een tweede stroomverbruiker. Dan ben je beter af met ineens eentje van 2 TB.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar kunnen jullie dan misschien een voorbeeld voeding doorsturen die bij mijn onderdelen passen? goeie tips!
het prijsverschil tussen 500 gb en 1tb is inderdaad vrij klein koop dus de 1tb
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die 600 watt is in principe wel voldoende. Heb geen ervaring met Coolermaster voedingen, gebruik zelf meestal corsair. In mijn huidige systeem heb ik een Corsair uit de CX serie waar ik zeer tevreden over ben (ook dankzij de modulaire kabels) http://azerty.nl/8-1073-582389/corsair-cx600m.html en zoals AnywayNL al zei; een SSD waar je OS (windows oid) opstaat met een "gewone" HD voor je data is inderdaad helemaal ideaal, maar dan ben je wel weer meer geld kwijt.