Hoe zorg je ervoor dat de computer weer normaal opstart?

Nadat mijn vaders computer geïnfecteerd was met een politievirus, heb ik de kaspersky rescue disk gebruikt, en de gehele procedure van deze cd-rom doorlopen. Echter wanneer ik mijn computer weer normaal wil opstarten, krijg ik een zwart scherm met daarin wat grijze letters (zie bijlage). Ik heb van alles geprobeerd om de computer weer opnieuw op te starten, ook in de veilige modus, maar dat is niet gelukt. De computer gebruikt trouwens Windows Vista.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer nogmaals met de Rescue disk op te starten. Kijk of je het herstel van Kapersky ongedaan kan maken. Daarna zou je de PC naar een vorig herstelpunt kunnen terugzetten. Of met MalwareBytes het politievirus verwijderen ipv met Kapersy.

Antwoorden (4)

Zoals je in het scherm kan zien (Opdrachtprompt) zie je dat hij aangeeft dat moniragi.exe niet goed wordt herkend. Het is dus mogelijk dat het bestand corrupt is geraakt door die schijf. Als je eventjes met die computer langs een computerzaak loopt gooien ze er een schijfje in, half uurtje wachten en je hebt weer een schone Vista installatie :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben bang dat u geen cd nodig zal hebben start de computer opnieuw op en zo dat u kunt kiezen uit veilige modus u kunt dit krijgen door het uit kopje lang ingedrukt te houden tot die uitvalt als dat gedaan is doet u hem aan en kiest uit veilige modus u kunt dan als het goed is als u in veilige modus zit kunt u computer terug zetten (zo dat alle instellingen of andere dingen die u gedaan heeft terug gezet worden) daarna moet het overgaan. als dit niet is gelukt stuur ff een bericht op mijn pofil
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als iemand zonder leestekens typt en een woord zoals leestekens meerdere keren in een zin gebruikt is het redelijk onleesbaar en worden leestekens nodig omdat het niet gebruiken van leestekens onoverzichtelijk is versta je
Typ eens in dat kader gewoon eens 'rstrui.exe'.
Het is mogelijk dat er een wachtwoord van het administrator-account opgevraagd wordt, deze moet je dan gewoon eens intikken.

Dat commando zorgt ervoor dat er een systeemherstel wordt uitgevoerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In dit geval is het meestal beter en ook sneller een nieuwe versie van Windows te installeren. Dan zou ik er meteen Windows 7 opzetten. Vele malen beter dan Vista en iedere pc die met Vista kan werken, kan dat zeker met Windows 7. Daarna kun je langzaam maar zeker je programma's erop zetten die je gebruiken wil.
Ik heb vroeger vaak zitten sleutelen en geprobeerd een kapot os te repareren. Een nieuwe installatie is in 9 van de 10 gevallen de beste oplossing.