Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is deze laptop aan te raden voor studie/gaming?

Ik heb voor mijn studie Informatica HBO een laptop nodig. Ik heb even gezocht en heb hierbij deze weekenddeal bij de media markt gevonden:

HP Pavilion G7-2310ED
( http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HP-Pavilion-G7-2310ED,10259,350522,605863.html?langId=-11 )

€ 659,-

De specs zijn als volgende:


Intel Core i7-3632QM @ 2.2 GHz
8 GB DDR3 RAM
17,3 Inch Resolutie: 1600x1900
Radeon HD 7670M @ 1GB Werkgeheugen
Serial ATA 750 GB Opslagruimte / 5400 RPM

Ik heb hem dus nodig voor mijn studie, en dus, als een student, ook een beetje voor Gaming/videobewerking.

Is deze aan te raden?
Als jullie een andere aanbieding zien die (stukken) beter is en rond de 670-800 euro, laat het me dan even weten!

Met vriendelijke groet,

Sander

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
858

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Voor de meeste games en videobewerking zal hij wel geschikt zijn met een i7-processor en 8 GB. Ook 750 GB harde schijf opslag moet voldoende zijn. Bij de benchmarktest staat de i7-3632QM boven gemiddeld, zeker voor zo'n prijs is dat niet verkeerd.

De schermresolutie bedoel je waarschijnlijk 1600 x 900, wat voor een laptop gewoon goed is. Ook heeft hij 2 usb 3.0 poorten, die zijn een stuk sneller dan usb 2.0.

Met Windows 8 helemaal up-to-date en de prijs/kwaliteit verhouding is naar mijn idee heel goed.

Vraag of zoek wel even hoe lang de accu meegaat, want het is niet handig als je halverwege de dag met een lege laptop zit.

Ik raad hem wel aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ziet er redelijk goed uit, mocht je nog nieuwsgierig zijn welke spellen je wel en welke spellen je niet kan spelen kijk dan even op www.game-debate.com. Die hebben altijd zo'n handige 'can I run it' sectie

Ik denk dat wat oudere spellen geen probleem zullen zijn, al moet je niet verwachten om Crysis 3 bijvoorbeeld erop te kunnen spelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mocht je hem overigens ergens anders ook kunnen krijgen zou ik dat zeker doen, persoonlijk heb ik het niet zo op de Mediamarkt. Maargoed misschien is dat bij jouw mediamarkt anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding