Werken alle tulpkabels hetzelfde?

Ik heb op het moment alleen rode en witte tulpkabels liggen, maar ik heb een gele nodig. Zit hier nog verschil in afgezien van de kleur?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Nee geen verschil gele aansluiting> witte kabel> gele aansluiting, werkt perfect.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ klopt, de kleur van de kabel of stekker maakt niets uit, elektrisch is er geen verschil.
Die kleuren zijn er om te kunnen herkennen waar die op bv een RGB aansluiting moeten komen en om niet te verwisselen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kwam een keer in de MM voor een 5-aderige tulp stekker(YPbPr+audio), kwam die gast op de proppen met een 60 euro kabel van Monster o.i.d. , Heb toen thuis maar gewoon een paar audiokabels aan elkaar gebonden... kosten 0 euro (of 6 euro als je de kabels die ik al had rekent). De Monsterkabels waren wel ingestrooid met "fairydust" dus van magische kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Component en composiet zijn niet hetzelfde he. Verder zijn analoge kabels wel degelijk onderhevig aan kwaliteit. Bij HDMI is het onzin inderdaad. Maar zowel component als composiet zijn analoge signalen en dan is een betere kwaliteit kabel, zeker als ze langer zijn, zeker geen onzin. Monster mag mensen dan wel afzetten met de digitale kabels, die analoge kabels voeren ze ook al jaren lang, net als eigen koptelefoons (niet die Beats dingen die ze een tijdje gemaakt hebben, maar echt hun eigen koptelefoons). En ze bewijzen al jaren lang dat ze in dat opzicht wel degelijk ook eerlijkere producten hebben die kwalitatief hoogstaand zijn. De reden dat ze mensen afzetten met HDMI-kabels en het maken van die Beats-producten is voor mij een reden om verder te kijken. Maar dat is puur emotioneel. Analoge kabels van Monster zijn feitelijk gewoon prima producten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb wel eens een onderzoek gezien dat uit wees dat analoge tulp kabels onder de 5 euro nog wel eens verschil maken met duurdere. Na 5/10 euro is er geen verschil meer met een van 50 of 200 euro Vind hier dergelijke beweringen.. http://nwavguy.blogspot.nl/2011/05/subjective-vs-objective-debate.html WIRED WISDOM (updated 6/3): Tom Nousaine published a great article in Sound and Vision called Wired Wisdom. The goal was to see if audiophiles, in their own homes using their own familiar high-end systems, could hear differences between cheap and expensive cables. In all three trials, they could not. The cable myth suffered a serious blow from reality. The second link compares expensive versus cheap speaker cables with similar results: http://www.nousaine.com/pdfs/Wired%20Wisdom.pdf
http://www.avsforum.com/t/941184/observations-of-a-controlled-cable-test Ik heb het dus niet over echt, echt slechte kabels, die gewoonweg niet voldoende afschermd zijn, of slecht in elkaar gezet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overigens gaat dit over audio, ik weet niet zeker, maar vermoed dat audio en component (YPbPr) ook dezelfde elektrische eigenschappen hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm, lijkt interssant leesvoer. Ga ik binnenkort wel even voor zitten. Thx voor de links.