Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Al mijn usb poorten zijn kapot, hoe repareeer je dit?

Er wordt gewoon niks externs meer herkend door mijn computer. Niet handig voor iemand die graag usb sticks gebruikt om documenten te verspreiden. Maar overgestapt op google drive maar bijv 500 foto's daar op laden duurt eeuwen. Geen alternatieven zoals dropbox of dergelijke aanbieden, gewoon gerichte oplossingen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
9.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

USB- poorten zitten meestal vast op het moederbord en zijn niet te verwijderen. Toch is het niet zo erg, omdat een pci-e controllerkaart maar zo'n 12 euro kost, je die zelf gemakkelijk kunt monteren met een schroefje en je dan ook nog usb3-poorten hebt die waarschijnlijk 10 keer zo snel zijn als je huidige kapotte poorten.

Voor een laptop heb je een ander kaartje nodig.

Let wel op! Je poorten zijn waarschijnlijk kapot gegaan door een USB- apparaat dat kortsluiting maakt, zoals een usb-stick die ongelukkig is gevallen. Dit apparaat kan je nieuwe poorten ook vernielen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hier anders een mooie slijptol liggen....

Andere antwoorden (2)

Zijn ze één voor één uitgevallen of allemaal in 1x? Ik zou eerst kijken of het een driver probleem is. Installeer de drivers voor jouw computer van de website van de computer fabrikant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreemd dat dit een min krijgt, hardwarematig de USB-poorten uit je PC-slopen stond op dan weer op +1.
Dit is inderdaad erg vervelend, als je USB poorten kapot zijn kun je deze USB poorten is uit je computer halen (Als je een desktop computer hebt) en deze vervangen door een anderen, een USB poort kun je halen bij een Computer winkel, bijvoorbeeld de Mycom of de Alternate, ik wens je veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist: + Kast openmaken.
Usb er uit.
Naar de winkel.
Nieuwe usb's kopen en er in zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist, behalve dan dat USB aansluitingen ofwel aan het moederbord gesoldeerd zitten ofwel aan de kast. De kans dat het anders is (bijvoorbeeld door een losse kaart) is verwaarloosbaar klein. Je kan natuurlijk wel een USB kaart halen, de oude aansluitingen eruit halen gaat alleen met het soort geweld dat je niet wil toepassen op je PC.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding