Hoe monteer je een videokaart?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke kaart, waarin?

Antwoorden (3)

vrij simpel
als het om een windows pc gaat stroom er af natuurlijk
open je kast haal eventueel de andere videokaart er uit
zet de nieuwe kaart er in (let op de juiste slot maar dat zal waarschijnlijk geen probleem zijn ? )
sluit eventueel een voedingskabel op de videokaart aan (die 4kante) als deze er is
Daar kan je nog wel eens mee in de problemen komen als je een oudere voeding hebt
400 watt minimaal ?
meestal zit er in de verpakking en extra verloop stukje
goed vastzetten
kast dicht monitor kabel aansluiten
en opstarten

Als het goed is krijg je gewoon beeld
en laat windows update de driver zoeken
bij optionele downloads , als deze het al niet vanzelf doet

als je geen beeld krijgt maar je hoort wel een piep aan het begin dan is je bios waarschijnlijk nog in de veronderstelling dat je een interne videokaart hebt
dat gebeurd nog wel eens bij oudere moederborden
sluit dan je monitor waar aan op de andere videopoort
start op en ga naar de bios instellingen
en zoek het kopje graphic of zoiets
en zet hem op de external videokaart save en exit
hij start op nieuw op
maar zet hem weer uit en sluit de kabel nu op je nieuwe videokaart aan

de rest volgt meestal vanzelf
of anders de driver van de cd rom installeren
capthavoc
11 jaar geleden
Goed voor de sleuf positioneren en dan hard duwen, schroefje aan de kast vastschroeven, eventuele extra stroomkabel(s) aansluiten. Videokabel aansluiten klaar is kees.

Mocht er nog een oude inzitten moet je die er eerst uithalen. Eventuele kabels loshalen, schroefje los schroeven, lipje aan de sleuf omduwen en eruit trekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vul evenbij youtube in ; video kaart instaleren! En dan krijg je meerdere filmpjes waar je kunt zien hoe dat moet!
Als je weet hoe t moet is t heel makkelijk! Als je de oude er uithaalt, kun je ook al zien hoe deze zit!