Kan ik de ventilator van mijn computer beter bovenaan of aan de achterkant plaatsen?

Ik heb eenn zuigende ventilator aan de voorkant, en ik heb nog één ventilator die ik aan de bovenkant of aan de achterkant kan plaatsen.
Wat is het beste?

Behuizing is een CoolerMaster CM690

11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De zuigende cooler aan de voorkant is prima. De andere cooler dan aan de achterzijde om de lucht weer af te voeren.

Tip is om bij de cooler aan de voorzijde een stukje nijlon of iets dergelijks te plaatsen. Zo kan er wel lucht maar geen stof naar binnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De cooler aan de achterzijde zou ik boven plaatsen omdat de warmte omhoog gaat