Welke Macbook Pro heb ik nodig?

Beste,

Ik ben toe aan een nieuwe Macbook Pro. Ik heb momenteel een 15" uit 2009 met 2.53 gHz Core2Duo. Ik merk dat ik tegen de beperkingen aan loop van een dualcore, omdat renderen in de Adobe programma's vrij traag verloopt
Ook opstarten duurt wat langer, maar dat zou nog verholpen kunnen worden door een SSD in plaats van een HDD.

Mijn oog heb ik laten vallen op een 15" Macbook Pro met retina beeldscherm, ideaal voor het beoordelen van media op kwaliteit. Maar je kan het zo gek maken als je zelf wilt, wat betreft de SSD, RAM en de processor.

Er is keuze uit een 2.4 gHz quadcore i7, een 2.7 gHz en een 2.8 gHz variant, voor wat betreft RAM is er keuze tussen 8 of 16GB (beide op 1600 mHz). Een SSD kan in 256GB, 512GB en 768GB. Een nadeel is dat iedere upgrade de nodige kosten met zich meebrengt, waardoor het basismodel op zo'n 2200 euro ligt en fulloption zit je op bijna 3500 euro.

Om die reden ben ik benieuwd naar wat ik nodig zou hebben, 256GB SSD is wel voldoende aangezien ik veel zaken toch al extern opsla en de SSD puur dient voor OS X en programma's. Een 2.4 gHz of 2.7 weet ik niet, evenals de hoeveelheid RAM. Mijn huidige Macbook draait op 8GB RAM en mijn Mac mini op 16GB.

Het gaat mij erom dat voornamelijk InDesign, Photoshop, Illustrator, Dreamweaver en af en toe After Effects vloeiend draaien (allen CS6). Verder gaat het om lichte zaken, die iedere pc makkelijk kan hebben.

Wie kan mij advies geven over wat het minimale is wat ik nodig zou hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Het minimale wat je nodig hebt daar ga je met je huidige macbook al overheen.
Maar je neemt geen genoegen met het minimale.. Begrijpelijk.

Als ik jou was zou ik bij de aanschaf van je nieuwe macbook niet op de cpu en het ram bezuiningen. Hoe sneller hij nu is hoe langer hij up-to-date blijft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het verschil is inderdaad niet zo heel groot. En in vergelijking met wat je nu hebt is het sowieso al een flinke stap vooruit.