Welke proccesor is het meest geschikt voor gamen: de fx-6100,de fx-8120, de i3-3220 of de phenom x4 965 BE?

Voor games zoals battlefield 3, ARMA 2 (DayZ mod) en far cry 3.

Toegevoegd na 4 uur:
FX-6300 kan ook nog. Gaat in een pc met waarschijnlijk een 7950, ik moet alles nog bestellen. Moederbord kies ik na de processor.

Toegevoegd na 4 uur:
FX-6300 kan ook nog. Gaat in een pc met waarschijnlijk een 7950, ik moet alles nog bestellen. Moederbord kies ik na de processor. Misschien weten jullie nog een betere. Moet wel rond de zelfde prijs zijn (150 euro).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je ook even een budget meegeven? Welke socket je op je moederbord hebt? Welke graphische kaart je hebt? Niet alles hangt af van je processor..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijgewerkt :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
I3 = bagger. Daar kan je juist niet op gamen, kijk naar een i7
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een i7 voor 150 euro?

Het beste antwoord

Van de vier die jij noemt komt de FX-8120 er het best uit in de benchmarks, op de voet gevolgd door de FX-6100. Het verschil tussen die twee en de 965 is relatief groot.

Redactie Kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk je dat het ook veel fps scheelt in games zoals arma 3, battlefield 3 en far cry 3?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen wereldschokkend verschil denk ik, maar misschien soms wel merkbaar. Kijk maar op deze link, dan zie je hoe ze presteren in 3d-tests: http://www.cpu-world.com/Compare/297/AMD_FX-Series_FX-6100_vs_AMD_FX-Series_FX-8120.html