Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt een analoge tv kaart?

Vraag 1 : Ik heb in mijn computer een analoge tv kaart steken. Beneden hebben we een led tv staan, waarvan we een tiental zenders gratis digitaal krijgen (dit is zo in belgie, zoals bv vrt die krijg je gratis digitaal uitgezonden).
Is het zo dat als ik de kabel van de led tv verbind met mijn pc (heeft een tv aansluiting), ik dan ook die paar zenders digitaal kan ontvangen?

Bijkomende vraag: Er is ook zo’n usb stickje waarmee je zelfs zonder tv kaart kanalen kunt ontvangen (zoals vrt, ...)? Hoe heet dit? Welke kanalen kan je daarmee digitaal ontvangen? (belgie)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
702

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een analoge TV-kaart werkt met een analoog signaal; je kunt daar dus GEEN digitale signalen mee omzetten!

Wat jij bedoeld met een USB-stickje is idd een TV-stick die digitale signalen kan ontvangen. Je kan een losse kopen (zonder abo) en dan kan je alleen de "Free-To-Air" kanalen ontvangen. Of je koopt het bij een digitale TV-aanbieder en dan kan je meerdere digitale kanalen ontvangen. Dit gaat bijna altijd icm een abo!:

http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0417021/?WT.mc_id=google&insert=8J&gclid=CM38yIzb3bUCFYdb3godUkEAoQ&WT.srch=1
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding