Welk van deze drie externe harde schijfen is het beste?

WESTERN DIGITAL My Passport 1TB USB 3.0 Zwart
SEAGATE Expansion Portable 1TB USB 3.0 ondersteuning
SAMSUNG M3 Portable 1TB USB 3.0

het belangrijkste is dat hij lang meegaat bij intensief gebruik en transport.
ik moet deze schijf namelijk 4 dagen per week mee van huis naar school mee nemen met de fiets en de trein en ik heb hem bijna 6 dagen per week nodig waarbij ik grote bestanden transporteer.

verder heb ik geen usb 3 port op school, dus welke van deze werkt het snelste op de 2 of 1 versie, of maakt dit geen verschil?

eventuele suggesties op een niet veel duurdere, niet veel zwaardere 1t schijf die hier niet tussen staat is ook welkom natuurlijk.
deze moet echter wel in een winkel verkrijgbaar zijn (koop niet online) en zonder externe voeding aub.

alvast bedankt.

site's
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/WESTERN-DIGITAL-My-Passport-1TB-USB-3.0-Zwart,10259,350585,322545.html?langId=-11

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/SEAGATE-Expansion-Portable-1TB,10259,350585,537651.html?langId=-11

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/SAMSUNG-M3-Portable-1TB-USB-3.0,10259,350585,550161.html?langId=-11

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Het zal niet zo veel uitmaken want al die HD's komen uit dezelfde fabriek, alleen plakken ze er een ander stickertje op. Wel zijn Western Digital HD's de eerste uit een batch; 1 batch van 1000 HD's, dan zijn de eerste honderd voor WD en de laatste honderd voor Seagate.

Daar het qua prijs niet zo veel uitmaakt zou ik voor de WD gaan; heb daar zelf goede ervaringen mee!