Waarom geeft de webcam van mijn laptop geen beeld?

Ik heb een Dell Inspiron 1525 laptop. De webcam heeft het altijd gedaan, maar nu wil ik hem echt gaan gebruiken voor Skype en nu krijg ik geen beeld. Het geluid doet het wel. Wat kan er aan de hand zijn? Ik las ergens dat de software verouderd kan zijn, maar ik kan nergens de goede software vinden. Of kan het iets anders zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
3.4K

Antwoorden (2)

In skype, staat er ook ergens je connectie en benodigdheden, als die rood is kan er iets zijn met je webcam. Skype geeft dan vast wel een melding. Die kan je even googlen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heeft te maken met uw instellingen in Skype.
Als Skype gestart is klikt u op Extra = Instellingen en dan op Instellingen video.
Daar kan u zien of uw webcam gekozen is en wanneer hij moet beeld geven.