Vorig toetsenbord had een "uitknop", waarmee de pc alles afsloot en zichzelf afzette. Hoe laat ik op nieuw toetsenbord dat ook gebeuren?

Op mijn nieuwe toetsenbord (logitech K260) zit diezelfde knop ook, alleen gaat de pc daarmee in slaapstand. Hoe verander ik dat?
Mijn kennis van de pc is minimaal, dus uitleg indien mogelijk zo simpel mogelijk...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer je de 'Aan/Uit'-knop van de pc kort indrukt, gebeurt hetzelfde. Daar heb je geen speciale knop op het toetsenbord voor nodig. Het zelfs handiger om het zo te laten. Dan heb je de keuze tussen uitschakelen of in slaap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je gewoon de knop die op mijn computerkast zit? Maar dat doe je toch alleen als de pc vastgelopen is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je je reactie bij antwoorden zet, kan ik hem als "beste antwoord" benoemen. Het werkt nl. prima, ik ben blij met de tip!

Antwoorden (2)

Je moet dit configureren met de bijgeleverde / geinstalleerde logitech software. Daar moet je het kunnen veranderen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je kan doen is een batch bestand maken:

kopier dit naar kladblok en opslaan op je C:\ als bv afsluiten.bat
-----------------------------------------------------------------------------------------
@ECHO OFF
ECHO Even wachten ...
SHUTDOWN.EXE -S
CLS
-----------------------------------------------------------------------------------------

Je maakt dan een snelkoppeling naar dit bestand op je bureaublad en geeft deze bij eigenschappen een toetsencombinatie mee.