Waarom maakt het uit veel uit als je 4x/40x speed brand?

Ik kreeg te horen van iemand dat het beter is om op 4x speed te branden dan op bijvoorbeeld 40x speed.
Ik vroeg mij af waarom?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Uiteindelijk zit daar een kleine waarheid in, je hebt iets minder kans op errors bij een lagere snelheid en er is voor audio CD's nog een probleem met timing, dat is een vrij ingewikkeld verhaal en kan alleen door sommigen gehoord worden op hele goede apparatuur. Halverwege deze thread wordt het uitgelegd:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/38965-32-burning-slower-speeds-better

Het stukje begint met deze tekst:

Well, not necessarily more reliable, but occasionally, more accurate.

Let me try to explain :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hmmm owkeej... dus dat is dus de reden waarom de dvd speler van me schoonvader de dvd niet kon afspelen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan ook zijn omdat je vaders dvd speler geen DVD+ of juist geen DVD- accepteert. Dat moet je even uittesten.

Andere antwoorden (1)

De meeste dvd spelers kunnen dvd's die op een hoge snelheid zijn gebrand niet lezen 4x gaat over het algemeen wel goed.