Wat is het verschil tussen een Geforce GT620/630M en een intel HD4000? is dat erg groot?

De verkoper vertelde mij dat je de HD4000 echt niet moet nemen. Terwijl er wel veel laptops van zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (2)

De HD4000 is slechter, maar zit in zoveel laptops omdat het een onderdeel is van de intel CPU's. Het is als het ware een gecombineerde processor+grafische kaart. De 620/630m's zijn echter ook niet heel krachtig.

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-620M.72198.0.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verschil is dat de Intel HD4000 een onboard videokaart is.
De Geforce GT620/630M is een dedicated videokaart.

Onboard videokaarten maken gebruik van de externe geheugen, die gekoppeld is aan de geheugen modules van een moederbord. Omdat deze wordt gedeeld met andere hardware op de moederbord treed er dus vertraging op.

De Geforce GT620/630M is sneller omdat deze zijn eigen geheugen gebruikt. Ook hebben dedicated videokaarten een betere processor unit. In simpel woorden dedicated videokaarten zijn sneller dan onboard videokaaren.

Als je voornamelijk 3d games wilt spelen dan leveren onboard videokaarten over het algemeen niet genoeg kracht.

Als je niet veel aan gaming doet dan zou ik gewoon gaan voor de Intel HD4000. Deze laptops zijn meestal ook goedkoper.