Kan ik deze pc koeler wel veilig gebruiken?

Ik hem uit china besteld en er zit een 'flat' ding op dus ik heb een omzetter gekocht zodat hij hier ook werkt maar de specs zijn 110/120V-50/60Hz/0.26A IMPEOANCE PROTECTED. Maar ik sloot hem aan en hij werkte echt lekker maar er kwam een rare soort verf geur vanaf en hij werd heet ( het middelpunt) dus mijn vraag is kan ik hem nog gewoon gebruiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Deze ventilator is ongeschikt voor 230 V zoals we hier in West Europa hebben. De zoetige geur die je waarnam is afkomstig van het smelten van de isolatielak van de koperdraadwikkeling in de motor. Bij langdurig gebruik op 230 V zal de isolatie op steeds meer plekken tot kortsluiting leiden tussen afzonderlijke windingen in de wikkelingen. Op den duur zal steeds meer stroom gaan lopen totdat de zekering springt of de motor in brand vliegt. Niet meer gebruiken dus en volgende keer beter opletten als je elektrische spullen bestelt. Toegevoegd na 2 minuten: Als je een apparaat op een twee maal te hoge spanning aansluit dan wordt vier maal meer vermogen ontwikkeld. Het apparaat wordt dan veel te warm.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100