Is de 500 Watt OCZ voeding genoeg voor een HD 7770 en Llano A6-3670 processor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Als jij niet gaat overklokken in principe wel. Maar het is aan te raden om tenminste 600-700 watt te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je uitleggen waarom het het beste is om 600-700 watt te nemen? Ik wil mijn huidige pc upgraden van een HD 6530D 1GB naar een HD 7770. En ik geloof dat het een rot klus is om een voeding te upgraden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
OCZ is van goede kwaliteit en kun je het dus makkelijk halen die 500 watt voeding mits je niet gaat overklokken zoals ik al zei. Overigens zei ik niet dat het het beste is om 600-700 watt te nemen, maar dit is aan te raden zodat je zeker weet dat je qua power supply goed zit ook als je gaat overklokken en meerdere apparaten er op aansluit. Het is ook geen rot klus op me voeding te upgraden(tenzij je het een rot klus vindt), oude eruit, nieuwe erin. that's it.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb nog nooit een voeding geïnstalleerd dus ik heb geen idee hoe het werkt, lijkt me alleen vervelend omdat alles aangesloten zit op de voeding. Maar aangezien ik waarschijnlijk niet ga overclocken blijf ik gewoon bij deze voeding en neem ik die HD7770.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is zeker weten geen probleem dan, doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste mcjambi, Ik ben het NIET met je eens. Je beweert wel van stop er maar meer watt in maar ik zie je niet met feiten aankomen WAAROM kaaskoekie moet upgraden (zelfs niet wanneer hij erom vraagt waarom hij een 600-700watt moet nemen) dan kom je weer met zo'n standaard "alleen bij overklokken" verhaal. Hierbij geef ik mijn uitleg waarom kaaskoekie waarschijnlijk wel goed zit: Kaas helaas vermeld je er niet bij watvoor OCZ voeding je hebt en welke HD 7770 versie je neemt. Ik ben van het volgende uit gegaan: De OCZ Modxstream Pro 500w (meest verkochte) Deze heeft twee 12v rails van 18A per stuk. Deze kan een gecombineerde stroom leveren van 432w (12vx18ax2rails=432w) voor meer info: http://www.overclock3d.net/reviews/power_supply/ocz_modxstream_pro_500w/1 De videokaart Ati 7770 HD trekt gemiddeld zo'n 86watt. Bij een volledig gebruikt van de kaart (100% stressen) verbruikt hij 231W. Dit komt neer op een kleine 18A (231w / 12v = 17,75Ampere) Je voeding kan 432w leveren op de 12v rail. De kaart heeft slechts 231w nodig bij totaal vermogen. Op de volgende website kan je ook wat resultaten zien: http://www.guru3d.com/articles-pages/amd-radeon-hd-7750-and-7770-review,7.html Hierbij word vermeld dat een 450w al gemiddeld voldoende is. Daarnaast bouwt OCZ redelijk goede kwaliteit voedingen die je best zwaar mag belasten (sommige crappy stuff moet je niet teveel belasten) De reden dat je eventueel wilt upgraden van voeding is met name om de engeriekosten wat naar beneden te krijgen (80plus gold voedingen bijv, die je veel in de volgende stap ziet) deze voedingen zijn zuiniger en een voeding werkt het meest efficient als deze tussen de 40 en 60 procent belast word. Mijn advies: gewoon kaart erin en gamen maar! :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, ik heb nooit gezegd dat hij dat zou moeten doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik citeer " Maar het is aan te raden om tenminste 600-700 watt te nemen." Met dit niet onderbouwt advies jaag je kaaskoekie nog op onnodig hogere kosten omdat jij waarschijnlijk zo'n watt-gigabyte-terabyte gebruiker bent! Ps. in dit laatste kan ik er naast zitten. Het is gewoon dat er zovéél mensen zijn die altijd maar meer Gigabyte etc adviseren (zonder dat ze weten dat het onderdeel echt doet)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
... No comments, Judge for yourself.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En een hd6870 kaart?
Sorry om deze vraag hier te stellen, maar ik wil niet voor ongeveer dezelfde vraag opnieuw posten..
Lastig te zeggen wanneer je de overige componenten niet noemt. Wanneer je gewoon een moederbord, schijf en wat fans hebt en verder niets, is 500 Watt echt wel voldoende. Een te zware voeding resulteert in een inefficiënt systeem in termen van stroomverbruik.