Kan ik een I7 2700 (Niet K-versie) overclocken? En zo ja, hoe?

Ik ben van plan goede koeling te kopen (hyper212 evo), maar omdat ik niet een i7 2700k maar een i7 2700 heb vraag ik me af of ik wel of niet deze kan overclocken, en of die dat aankan.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Dat is NIET mogelijk. Niet op een manier iig waar je iets mee opschiet. Je kan de base clock een paar Mhz opschroeven en door de multiplier dan misschien 100hz pakken, maar dan kom je gelijk in de problemen omdat de baseclock verhogen snel problemen geeft.

Niet doen dus. Je had gewoon een K moeten kopen voor dat tientje meer.

Toegevoegd na 18 seconden:
http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=703844
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, en dat zou ik ook echt gedaan hebben als ik hem zelf had gekocht... Dat was dus niet het geval hier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oftewel, het kan wel maar als je een beetje verstand hebt van overclocken had je zelf kunnen bedenken dat het niet zou kunnen(met resultaat). het is immers ook niet aan te raden om over te klokken als je geen/of weinig idee hebt waar je mee bezig bent.