Driver update problemen ,wat kan ik doen?

Hallo,

Ik heb onlangs win xp vervangen voor win 7 pro en door opstartproblemen/slome boot leek het mij tijd om de drivers te updaten. Ik heb dit gedaan met het programma drivermax en kreeg vervolgens een aantal updates voor. ik had een update voor mijn videokaart (geforce fx 5200) geinstalleerd, maar al snel bleek dit niet de juiste driver te zijn. na iedere opstartbeurt, kreeg ik na 5 minuten een bluescreen. vervolgens heb ik mijn pc naar een eerdere tijdstip hersteld en dus zijn de oude drivers actief. Het lijkt op het oog weer redelijk te werken, maar soms krijg ik alsnog een bluescreen; dat er fouten zijn gevonden. wat kan ik hieraan doen?

Bvd!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Een goed idee is het om Windows update uit te voeren en na de update de pc te herstarten.
Indien er na de restart weer updates bij Windows-update staan, gewoon opnieuw uitvoeren.

Zodra er geen updates meer zijn, zoek je op de website van de computer-fabrikant (of hardware-fabrikant) de juiste drivers. Het liefste zo recent mogelijk. Deze drivers installeer je en vervolgens zouden de meeste problemen verholpen moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je toch pas windows 7 geïnstalleerd hebt, waarom doe je het dan niet gewoon opnieuw? Het kost minder tijd dan te proberen een fout uit het systeem te halen. Daarna kun je op de website van Nvidia kijken voor de nieuwste drijvers. Dan zul je de minste problemen hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bleu screen komt altijd met een reden en een foutcode. Schrijf deze op en laat Google erop los. Uit de code kan je vaak meer te weten komen. Het kan namelijk zowel een hardware als een software probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
drivermax? klinkt eng.

Nvidia levert zelf de meest up-to-date drivers via hun eigen tool (of gewoon zelf downloaden)

Zoek eens op de foutcode die in je bluescreen staat, misschien helpt dat.

Veel voorkomend probleem (als het graphics gerelateerd is) is een vastgelopen ventilator op de graphics kaart.
Na vijf minuten tot een half uur raakt het ding oververhit en krijg je een bsod.

Toegevoegd na 52 seconden:
NB: ook wel spannend: installeer XP weer op een aparte partitie en kijk eens hoe dat zich gedraagt: dat sluit hardware problemen min of meer uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor alle input. Ik denk dat het herinstalleren van win 7 weinig nut heeft, de problemen heersen al langer. ik ben op dit moment bezig om mijn drivers windows 7 compatibel te krijgen, dit is bij sommige hardware niet het geval, omdat dit oude hardware is en drivers voor win 7 lastig hiervoor te vinden zijn, maar via omwegen en trucjes moet dit kunnen. Ik hoop dat het dan over is!