hoe kan ik mijn zwart scherm met muis tijdens opstarten verhelpen?

ik heb een medion PC met windows 7 home premium. Ik had Avira als anti-virus. Ik was een film aan het kijken en opeens liep het vast. ik kon nauwelijks iets doen dus startte ik pc opnieuw op en tijdens het kijken van de film liep het weer vast (maar 1 min gekeken). ik startte het weer opnieuw op, maar dit keer kwam er een zwart scherm met mijn muis (die ik kan bewegen). iedere keer als ik mijn pc opstart komt er eerst schijf controle.

als ik schijfcontrole door laat gaan loopt het vast bij ongeveer 49 % (dan komt er onder elkaar heel vaak dezelfde tekst, de tekst is niet te lezen)

als ik schijfcontrole annuleer komt het weer bij het zwart scherm.

ik heb veilig opstarten geprobeerd, maar dan komt het niet verder dan: c:\windows\system32\drivers\classpnp.sys.

ik heb ook eens opstartherstel geprobeerd, maar na een half uur was het nog bezig dus heb ik mijn PC afgesloten.

ik heb verstand van computers, maar niet heel veel, dus als ik iets moet doen, kunnen jullie dan uitleggen hoe het moet?

P.S. het zwart scherm komt voor het inlogscherm

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was het een gedownloade film? Dan heb je waarschijnlijk een virus mee gedownload.

Antwoorden (1)

Lijkt me een typisch gevalletje van een virus. Ik begrijp dat je nog wel gewoon je pc op kan starten enzo. Zorg eerst eens dat je je pc scant met een virusscanner (Avira en AVG zijn 't beste, doen niet onder voor betaald), en kijk wat deze aangeeft, en laat het waarschijnlijke virus verwijderen.

De manier om het sowieso opgelost te krijgen is natuurlijk een schone windows installatie, maarja dan ben je wel of je bestanden kwijt, of je moet alles eerst gaan kopiëren.

Mogelijk is je harde schijf ook beschadigd, en heb je daardoor nu een 'kleinere' harde schijf.