Hoe kom ik er achter of er echt een nieuwe harde schijf in mijn laptop is gedaan?

Mijn laptop ging kapot en toen heeft een kennis van mijn vader het gerepareerd. Hij zei dat de harde schijf kapot is en dat hij een nieuwe er in heeft gedaan. We hebben geen bon ofzo mee gekregen en het heeft 100euro gekost.......... Ik heb dus geen verstand van laptops en mijn vader wil de bon niet vragen. Hoe kom ik er achter of er echt een nieuwe harde schijf in mijn laptop is gedaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Aan de onderkant van je laptop zit een klepje dat vaak met een schroefje opengaat. Daaronder zit die schijf. Op die schijf staat een produktiedatum. Een datum dat ie in de fabriek gemaakt is dus. Dat helpt denk ik wel.
Plaatje bij antwoord
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een schijf kan ook al een tijd in de winkel liggen voor hij verkocht wordt he,.. zo kan de schijf makkelijk even oud zijn als de laptop. (mits de laptop geen 6 jaar oud is ofzo natuurlijk)
escape
11 jaar geleden
Nee, dat zou echt niet moeten mogen. Meestal is de laptop een jaar of drie oud als de schijf het begeeft. Dan zijn schijven uit die tijd volstrekt verouderd. Ik zeg: "Meestal".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het andere antwoord is beter. Jammer genoeg waren jullie mij voor anders had ik het beste antwoord mogen geven :)
Ik zou op google kijken welke schijf er orgineel in hoort te zitten, en dan in je configuratiescherm naar apparaatbeheer gaan, en kijken welke schijf er nu in zit...

Zit er een heel andere in, ook totaal ander merk, dan weet je genoeg dat er een nieuwe in zit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een Asus N56 Series N56VZ-S4035V (ik zeg even wat). Vertel me welke HDD (merk/type) er in zit en je krijgt een plus van mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals ik al zei, even googlen (google N56VZ-S4035V specificaties) De harde schijf is de volgende: Seagate ST9750420AS Zie onderstaande link: http://nl.hardware.info/productinfo/157077/asus-n56vz-s4035v#tab:specificaties
escape
11 jaar geleden
Een Seagate ST9750420AS. Krijg ik nu een plusje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha dat had ik ook al gezegd, dus waarom een plusje?
escape
11 jaar geleden
Omdat we dat op hetzelfde moment hadden getikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zat twee minuten tussen buksie en escape kon niet weten dat jij ondertussen ook jouw reactie had gegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan toch 2 +jes geven?
Met Crystaldiskinfo kun je zien hoeveel draaiuren je HDD heeft.