Heb ik een gigabit switch nodig? (zie uitleg)

Op de switch moet worden aangesloten:
- Minecraft Server met ongeveer 25 spelers
- Game PC (HD video streaming/downloading)
- Laptop met groepsgesprek Skype
- Laptop voor simpele dingen

Graag zou ik willen dat deze allemaal tegelijkertijd werken.
Snelle bestandsdeling is ook belangrijk.

Ik heb een internet abbonnement van ziggo met 60 mb/s

Toegevoegd na 24 minuten:
ik twijfel tussen de NETGEAR GS105 gigabit switch met 5 poorten en de
NETGEAR FS108 100 mb switch met 8 poorten en het prijsverschil is €7 (de gbit switch is de dure)

11 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

Als je een switch koopt zou ik niet weten waarom geen gbit switch, maar de echte vraag is waarom je uberhaupt een switch nodig hebt? Kan allemaal op een router toch?

Toegevoegd na 14 minuten:
Dingen die via internet gaan zijn gelimiteerd tot 60Mbit, gegevensoverdacht op je eigen netwerk is het enige wat baat heeft bij gbit switch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
peterjbruins
11 jaar geleden
dit is omdat een gbit switch veel duurder is, en de modem/router staat beneden en ik heb switch boven nodig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://tweakers.net/categorie/311/netwerk-switches/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouTgSJAmeRU38w8JSsDHaXigtRkt8ycktSiYiWraiUjYwMDEF2WmKNkFa1kaGppphRbW1sLAA 13 euro vs. 6 euro valt te overzien.
peterjbruins
11 jaar geleden
ty, ik ga voor de 100 mbit.

Andere antwoorden (1)

Als alle spelers bij jou op hetzelfde netwerk zitten (niet via hamachi),hebt thuis is het wel aan te raden, zo niet dan is een gigabit switch niet nodig.

Wat je ook kunt doen is een dedicated server hosten bij bijvoorbeeld http://creeperhost.net/ . Deze hebben goede servers met een goed up/down snelheid.