Wanneer moet ik rekening houden met stroomvoeding als ik een nieuwe grafischekaart aanschaf?

Toegevoegd na 23 minuten:
En hoe kan ik dat zien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

je moet kijken in je pc zelf of de videokaart wel past
of je pci express hebt

en of je voeding het aankan
kijk eerst eens wat voor merk voeding je hebt
een 600watt merkloze of minder bekende voeding
kan NOOIT 600watt leveren
met moeite 300watt

dus als je een beetje videokaart wilt en je hebt een merkloze of minder bekend merk vervangen !
die voedingen zijn niet goed beveiligd en kunnen nooit de power geven die je pc nodig heeft

kijk eens welke voeding je hebt en de wattage en amperage van de 12v+

en welke videokaart je in gedachte hebt

dan kijk ik wel even wat je nodig hebt

ook graag even erbij melden dan welke cpu je hebt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voeding: SL-500K
230V
5,5A
60Hz CPU: AMD Zambezi FX-4170 4,2ghz
VGA: Ati Radeon HD3000-1Gb VGA(onboard)
-------------------------------------------------------------
graag wil ik 1 van de volgende:
MSI Radeon R6870-2PM2D1GD5/OC - 1GB - PCI-E of een
AMD Radeon HD 6870 OEM - 1 GB GDDR5 - PCI-Express 2.1
Of misschien heb je een alternatief voor mij?
Ik hoef geen 3 beeldschermen ofzo maar wel zonder schokken en stoten mooie grafische spellen kunnen spelen en video`s bewerken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van achter naar voor heb ik 22cm ruimte om een PCI te plaatsen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ooh die voeding die je hebt gaat het nooit trekken het is zo`n merkoos voedingkje echt waar ik zou echt je voeding upgraden mocht je toch die videokaart erin zetten wordt er zoveel stress op je voeding gezet dat wil je gewoon echt niet
en dat je geen beeld hebt en misschien wel je pc kapot
wegens overbelasting die hd 6870 is een erg mooie kaart heb der zelf 2
werkt echt mooi wat ik zou doen als ik jouw was die 6870 halen en echt je voeding upgraden
naar een GOED merk deze voeding
http://tweakers.net/pricewatch/279914/xfx-pro-550w.html er zijn namelijk nogal veel problemen met van die merkloze voedingen ook zou ik eens kijken naar deze videokaart
http://tweakers.net/pricewatch/316870/club3d-radeon-hd-7850-royalqueen.html deze is veel zuiniger en wat sneller maar dan nog zou ik de voeding upgraden mocht je er niet uitkomen laat het dan ff weten die 22cm ruimte dan zou ik toch voor de 7850 gaan
die is een stukje kleiner
die 6870 is de kans groot dat het net niet past ik zou gewoon voor de voeding+7850 gaan
mvg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dan gaat t toch de 7850 worden, bedankt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan zou ik alsnog de voeding upgraden die 7850 gaat zo niet werken

Andere antwoorden (3)

Je kan het aan ee medewerker vragen of extra power nodig is, maar elke moderne videokaart heeft externe power aansluiting ands doet ie niet eens, ook kijken hoeveel watt hij nodig heeft en dan kijken hoeveel erin je eigen pc hebt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een grafische kaart kan worden gevoed door simpelweg de aansluiting (geen extra voeding nodig) of een of meer voedings aansluitingen (aansluitingen zitten dan op de kaart zelf). Je moet dat bij de specificaties van de kaart kunnen nalezen. Let op: het is de vraag of de voeding van je PC deze aansluitingen wel heeft. Ook hier weer: Je moet dat bij de specificaties van je voeding kunnen nalezen (of kast openmaken en kijken).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een simpele rekensom. Tel alle stroombronnen op en haal daar alle stroomafnemers zoals hardeschijven, cpu, kaarten enz vanaf.
Het korte antwoord is ja. Waarschijnlijk heb je bij installatie van een nieuwe grafische kaart ook een nieuw (zwaardere) power adapter nodig. Als je het niet vertrouwd laat het dan in de winkel voor je de kaart plaatsen. Als het licht aangaat dan is de voeding zwaar genoeg en andere is die te licht.

In een tweede hands winkel worden veel dure PC's gerepareerd door er een zwaardere voeding in te plaatsen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Alleen de PC fabrikanten maken de "simpele rekensom", de rest zet de kaart erin en kijkt of het licht aan gaat.