Muis reageert slecht op klikken?

Mijn muis reageert de laatste tijd heel slecht. Soms blijft hij hangen (als ik dan ergens klik, loslaat en dan de muis versleep selecteert hij alles waarover de muis komt). Andere keren wil ik bijv. google chrome openen, maar dan begint hij het pictogram te verplaatsen als ik de muis versleep. Soms moet ik dan tot 5~6 keer klikken voordat hij het eindelijk opent. Dit is zeer irritant, en ik hoop dat iemand een oplossing heeft. Het is geen USB muis. Het type weet ik niet, dit staat nergens duidelijk vermeld.
Ik gebruik Windows 7, 64 bit.
Foto van de muis staat hieronder.

mvg.
Mike

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
8.1K
bamibal
11 jaar geleden
Als het geen usb-muis is, wat is het dan wel? Heb je niet nog ergens een andere muis liggen? Ander haal je een nieuwe. Een eenvoudige muis heb je al voor een tientje.

Het beste antwoord

Als het nog een ouderwetse muis is met een balletje er in, kun je het klepje aan de onderkant verdraaien en het balletje er uit halen. Even blazen om het stof uit de muis te halen. Daarna de wieltjes waar het balletje langs rolt, goed schoonmaken (dat gaat het beste met een wattenstaafje of een sateprikker).
Nu loopt hij waarschijnlijk weer als een zonnetje.
Als je een optische muis hebt, is hij waarschijnlijk versleten.
Wat je ook nog kunt proberen is om op een ander oppervlak te 'muizen', een donker matje in plaats van een witte tafel, of andersom.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt. De muis is een bekabelde met led/laser. Hij werkt al wat beter de laatste tijd.

Andere antwoorden (2)

ik heb dit zelf pas geleden ook gehad.
je moet gewoon een andere muis aansluiten en dan werkt het als het goed is allemaal weer.(bij mij wel in ieder geval).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn muis reageerde ook slecht door alle katteharen die er in zaten (heb vaak een langswandelende kat op mijn computertafel).
Na openschroeven en schoonmaken, werkte hij weer prima