Hoe verhelp ik mijn verzend probleem van mijn printer?(MAC)

Hallo,

Ik heb een Canon printer (Canon LBP6300). En wanneer ik een printopdracht stuur word hij wel verzonden (krijg geen foutmeldingen of iets) maar er gebeurd helemaal niks. Ik heb de printer helemaal geinstalleerd op me mac en drivers gedownload omdat ik al eerder een probleem had dat hij hem helemaal niet kon installeren, maar na een driver die ik gedownload heb kon ik hem gewoon probleemloos installeren. Ik heb ook op google al ervoor proberen te zoeken maar kon niet echt specifiek een antwoord vinden. Ik hoop dat jullie goeievraag.nl gebruikers hier raad mee weten en mij hierbij misschien zouden kunnen helpen. Ik maak gebruik trouwens van een mac met Mac osx Mountain Lion.

Met vriendelijke groet,
Jordy

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (5)

Als je geen foutmelding krijgt, maar de printer verder ook niets doet, kan het zijn dat je de printopdracht naar de verkeerde printer hebt gestuurd. Je opdracht komt dan in de wachtrij van die andere printer. Controleer dus even of je Canon ook je standaardprinter is en of je je printopdracht ook echt naar de Canon stuurt.
bamibal
11 jaar geleden
Heb je de printer via USB of draadloos/internet ? Kijk dan even of je met je Mac wel op hetzelfde netwerk zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er ook last van maar je kan even naar de ip's kijken als er een hetzelfde is kijk dan even of je er iets aan kan veranderen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb in ubuntu hetzelfde probleem. De printopdracht wordt wel gegeven maar de printer start niet.

Wat ik dan doe is hetvolgende: ik open de printlijst en release de printopdracht. De printer reageert dan onmiddelijk.

Wellicht voor jou ook de oplossing voor je probleem?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je dient een standaard lijstje af te gaan om alle mogelijke verstoringen uit te sluiten.
Printen van uit een andere programma.
Test pagina uit printen
Printen via netwerk
Printen via USB
Printer queue open en kijken of de printopdracht daar nog staat.
Printer queue herstarten.
Printen vanaf een andere computer.

Printer cartridge er uit en weer er in doen.
Zit het papier niet vast op een plek waar normaal geen papier zit.
Zit er wel papier in.
Staat de printer wel aan.

Meestal zit bij de printer een test programma die vertelt wat goed en mis is met de printer en hoe je dat kunt oplossen.