Ik wil een nieuwe video kaart voor mijn computer aanschaffen, waar moet ik op letten bij aanschaf nieuwe video kaart?

Mijn oude video kaart is kapot en nu wil ik een nieuwe kopen, alleen weet ik niet waar ik op moet letten bij het kiezen van een nieuwe video kaart.(Ik denk kijken naar de merk van me oude video kaart?)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Je moet letten op de soort aansluiting van de videokaart.
Er zijn diverse aansluitmogelijkheden.
Zoals PCI, PCI-e en AGP.
Verder moet je letten op wat je er mee gaat doen.
Een hele dikke videokaart kopen als je alleen maar een beetje op internet surft of alleen je mail checkt is natuurlijk zonde.
Verder is het werkgeheugen van de videokaart belangrijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb even op internet gekeken naar die drie aansluitingen, en volgens mij heeft mijn oude video kaart een AGP aansluiting(tenminste het zit vast aan een donkerbruin aansluiting op de moederbord). Mijn oude videokaart is een : Nvidia Geforce 8500GT 256MB DDR2. Ik wil een nieuwe kopen dus ik hoef niet perse weer een nvidia te hebben? het moet alleen een video kaart zijn met een AGP aansluiting en geheugen naar mijn keuze?
Cryofiel
11 jaar geleden
Kijk ook naar de herrie die de videokaart maakt, als je dat belangrijk vindt. Als de voeding van je computer het op dit moment maar net kan trekken, mag de nieuwe videokaart niet ineens veel meer Watt verbruiken dan de huidige.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@gast125754 Of je een NVIDIA-kaart neemt of een AMD-kaart maakt niet uit.
Ik vraag me alleen af of je aan zo'n oude computer nog kosten wilt maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Donkerbruin is AGP.