Hoe lang duurt het opladen van een nieuwe 15 inch laptop ongeveer?

In de gebruiksaanwijzing staat: Niet aanzetten voor de accu vol is. Maar wanneer is die vol?

Hij is nu al 5,5 uur aan het laden...

Toegevoegd na 2 minuten:
Er staat ook niets in de gebruiksaanwijzing of er een lampje moet gaan branden als hij vol is.

Moet ik hem de hele nacht onder stroom laten staan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
11.6K

Antwoorden (4)

5,5 uur is meer dan voldoende lijkt mij gewoon aanzetten
capthavoc
11 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je de laptop al aangezet, maar gezien het tijdstip zou ik gewoon wachten tot morgenochtend.

Het meest veilige antwoord is de hele nacht aan de stroom laten staan. En dat is ook het reden waarom de fabrikant zegt niet aanzetten voor de accu vol is. Tijdens het installeren voor de eerste keer zijn er processen welke niet afgebroken kunnen worden en met een volle accu is de kans dat het proces afgemaakt veel groter. Hier in Nederland zou ik een half uur wachten en gebruiken om de handleiding goed door te nemen en daarna gewoon aanzetten.
2,5 uur was al lang genoeg, maar dat is na kaarten. Misschien een goede tip voor mensen in een soort gelijke situatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laadcircuit, stroomadapter, capaciteit en aard van de accu zijn de bepalende factoren vwb laadtijd.
Accu's worden half-geladen geleverd. Indien je je machine gebruikt terwijl de accu oplaadt, verlengt dit de laadduur aanzienlijk (factor 2 en vaak meer).
Een goeie power-manager zal je batterij nooit 100% laden ttz je zal altijd een verschil zien tussen "design charge" en "full charge" waarden.
Is hoogstwaarschijnlijk een lithium-based accu. Hoe je die in prima staat kan houden kan je hier lezen ;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-accu
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelfs al is de laptop nog niet helemaal opgeladen dan is dat nog geen ramp. Gewoon aanzetten. Moest je de laptop dan toch in de toekomst op accu willen gebruiken laat 'm dan gewoon lang genoeg aan de lader hangen van tevoren. Ja, die eerste keer 'volledig en langer' opladen kan je dus gerust uitstellen.