Videobeelden van meer dan 4Gb bewegen schokkerig, wat is de oplossing?

Als ik een pc aanschaf met een snellere processor dan intel i3 en een groter geheugen dan 4Gb, houdt het schokken dan op, of heeft de usb aansluiting, ic usb 2.0 ook invloed?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Je hebt waarschijnlijk een te langzame apparaat op de USB 2.0 poort aangesloten, of je USB poort werkt te langzaam, het zal niet aan het systeem liggen maar aan het apparaat waar het 4gb bestandje opgeslagen is, of het moet schokkerig opgenomen zijn, maar dat lijkt me sterk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb op mijn 3Tb harde schijf die bestanden staan met een usb 2.0 aansluiting, dus ....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan het ook zo zijn dat een programma de schijf in gebruik had of dat je toevallig aan het kopieeren was? want daarmee haal je de snelheid ook omlaag van zo'n schijf. Probeer anders het videobestand naar je computer te kopieren en het dan af te spelen, zo kan je in ieder geval vaststellen waar het eventueel aan zou kunnen liggen.
een video van 4gb, die een uur duurt:

4000mb / 60 / 60 = 1.11 megabyte per seconde, je schijf kan dit met gemak aan (zelfs mijn sloomste usb stick doet 7mb per seconde met gemak),
Aangezien je schijf het bijhoudt zou je geheugen ook geen probleem moeten zijn, maar als je maar 4gb hebt, met windows 7, kan wat extra geheugen geen kwaad.

je i3 is, als processor zijnde, ook meer dan snel zat voor het afspelen van een video.

hetgeen wat ik me dus kan bedenken, is dat de igp (videochip op je processor) het niet bijhoudt.. je zult dus hoogstwaarschijnlijk beter af zijn met een budget 3d kaart van 50 euro, want tenzei je een i5 35** haalt (3e serie, ivy bridge, met een nieuwe snellere igp) scheelt dit nog weinig, helemaal als je beseft dat je dan 150+ euro uitgeeft, en je huidige i3 dan overbodig is..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik eerst zou proberen is een ander programma om de bestanden af te spelen.

Vaak is het zo dat als een film schokkerig is in Windows Media Player, veel vloeiender speelt in VLC. Dan is een nieuwe videokaart wellicht niet noodzakelijk.