Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke computer is sneller?

Computer 1 of 2?
Computer 1:
Intel pentium 4 CPU 3GHz
3,50 GB Ram

Computer 2:
Intel Core 2 CPU 1.86GHz
1 GB Ram

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
455

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De core 2 duo is in alle gevallen sneller dan p4 (ook in singlecore tests). 1GB RAM is weinig maar 2dehands kan je daar ook vrij goedkoop aan komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zijn beide al oude beestjes als ik het zo zie. Maar de tweede is in 99% van de gevallen sneller. Pentium 4 is namelijk al héél oud en de Core 2 serie is toch wat nieuwer en deze heeft een vernieuwde efficiëntere architectuur.

Het geheugen kan je zelf aanvullen tot 3 of 4 GB, kost tegenwoordig een drol voor ddr2
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kost geen drol, het kost wel wat meer want een drol is niet zo veel he
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
DDR3 is ook niet zo geweldig duur meer tegenwoordig. Ik denk dat je voor 20/30 euro al een eind komt voor 2GB. Dus ik zou zelf in alle gevallen voor pc 2 kiezen.
meestal heeft pentium 4 ook maar 2 cores, maar je ziet zelf wel de verschillen, hoe hoger getal des te beter, dus nummer 1 die ook natuurlijl duurder is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist, maar dan precies alles andersom.
De 2e is sneller indien je meerdere taken tegelijk uitvoert of één taak over de 2 (dual) kernen laat lopen. Zijn het complexe taken waarbij veel rekenkracht wordt vereist dan springt de dual core eruit qua snelheid. Ik zou je wel aanraden om je geheugen uit te breiden. Tegenwoordig tussen de 2 en 4GB (vooral bij games). Anders gebruikt je computer je harde schijf als RAM geheugen. Dit duurt langer vanwege de oude schrijf/lees technieken (bij IDE-schijven). Daarnaast gebruiken veel games veel geheugen (grafisch zijn ze meer complexer dan vroeger en nemen daardoor meer geheugen in beslag).
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding