Als ik met een draadloze muis op de ene computer werk gaat de cursor op de andere computer in hetzelfde huis mee bewegen. Hoe kan ik dit verhelpen?

Ik heb in huis twee computers. Het probleem doet zich bij één van de twee computers voor en niet omgekeerd. Er kunnen onbedoeld zelfs functies gestart worden. Ik dacht dat het aan de frequentie lag maar daar kan ik niets over vinden. Wie weet een oplossing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

hoi gast119940,

verhelpen kan ik het niet, want ze werken toevallig allebij op dezelfde frequentie. een kwestie van jammer.

gebruik op de ene computer een draadmuis, of probeer een van de twee muizen om te ruilen.
soms kan je de frequentie instellen, dat hoeft je natuurlijk maar op één van de twee muizen te doen.

scherm de ontvanger (stickie) gedeeltelijk af, een stukje foly of iets dergelijks, dan is de ontvangst slechter, waardoor de verre muis niet meer ontvangen kan worden.

veel suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik werk nu inderdaad met een draadmuis en een draadloze muis. Dan is er geen probleem. Jammer dat ik niets aan de frequentie kan doen maar hier valt goed mee te leven. Ik wil beide reageerders hartelijk danken voor de moeite.

Andere antwoorden (1)

Heb je zo'n stick die je in de computer steekt? Draadloze muizen hebben zo' stick. Als eén van de sticks in een nog andere computer zit, is het normaal dat die mee beweegt. Als je geen sticks hebt, is het vast omdat je te dicht bij elkaar zit, en de verbinding op beide computers werkt. Haal de stick uit de ene computer, of ga verder uit elkaar zitten, of werk niet tegelijkertijd.