Wat waren de specs van de eerste MS Dos pc?

Toegevoegd na 2 uur:
En van de eerste iMac?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dan denk ik aan een IBM 5150

* 8088 processor (4,77 MHz)
* geheugen 64kB (maximaal256 kB)
* Een 5-1/4" floppy drive (360 kB)
* Een MDA kaart, waarmee je maar liefst 25 regels met elk 80 tekens (en geen plaatjes) in monochroom kon afbeelden (meestal groen of oranje op het scherm)
* Een HEEL stevig toetsenbord

En dat was het wel zo'n beetje (dus geen harde schijf, muis,USB-poorten of andere nieuwigheden)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een Intel 8088 processor op 4.77MHz, 16 of 64 kilobyte aan RAM, CGA graphics (320x200 in 4 kleuren, of 640x200 in 2 kleuren).

Toegevoegd na 7 uur:
Om het vergelijkbaar te houden, de eerste Macintosh uit 1984 had een Motorola 68000 processor op 8MHz, 128 kilobyte RAM, en een ingebouwd zwart/wit scherm met een resolutie van 512x342.

De eerste iMac is uit 1998, en die had natuurlijk veel betere specs.
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De "onze" (doorgeschoven vanuit een bedrijf) had niet eens een CGA-kaart maar nog een MDA-kaart ;-(
gvrox
11 jaar geleden
Dat was inderdaad ook nog een optie. De minimum configuratie zou dan zijn MDA, 16KB RAM, geen floppy en geen HD.
Mijn eerste pc (heette toen nog IBM-kloon) had een 8086 processor op 10 mhz (in turbo mode) en een extended memory van 640 kb. Verder had dit ding nog een harde schijf van 20 Mb. (gekocht op 31december 1989).