Hoe kan je weten of je moederbord gecrasht is?

Ik heb gehoord dat mijn moederbord gecrasht is.
Maar kan dat als mijn pc heel rustig programmas ging afsluiten?
hij gaat niet meer aan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

lijkt me sterk, wat wel kan is dat je geheugen kapot is maar zie je wel een ledje aangaan als je probeert op te starten ?
het kan ook je voeding zijn ? als je helemaal geen ledje ziet branden bij opstarten
maar het ligt er natuurlijk ook aan wie tegen je zegt dat je MB kapot is iemand die er verstand van heeft
een moederbord is een grote plaat met allerlei electronica
een onderdeeltje defect kan je hele MB defect maken
soms merk je dat idd pas nadat je de pc uit gegaan is
en als ie daarna ook helemaal niet meer opstart
maar de grootste reden dat dat gebeurd is dat je geheugen defect is en dus het hele MB verstoken wordt van stroom
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik was gewoon op de pc bezig en toen ging hij automatisch de pc afsluiten dus ook de programmas.
hij gaat niet meer aan..
is het de moederbord,voeding of iets anders?
capthavoc
11 jaar geleden
tja daar valt niets over te zeggen,als de pc helemaal niet meer aangaat kan je namelijk niet een diagnose maken Dus het kan van alles zijn
maar hier moet iemand echt naar kijken
de pc heeft wel de neiging om af te sluiten als er een hardware storing is
en aangezien het keurig afsloot
en daarna niet meer aan wil is meestal niet de voeding de oorzaak.
Als die kapot was floept de pc meteen uit dus is het anders hardware en dan is vast je geheugen de eerst mogelijk oorzaak
pas daarna is de mogelijke verdachte je moederbord
als dat het geval is dan helaas
kan je beter maar een nieuwe pc kopen.