Kan ik mijn D:backup schijf voor opslag gebruiken?

Mijn c schijf zit vol. Ik maak nooit een backup. Is er iets wat ik moet doen voor ik mijn d schijf gebruik voor opslag? Het neemt 25% van mijn totale ruimte in beslag. Of heet de schijf gewoon backup en is er niets anders dan aan m'n C schijf?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

In feite net zoals je c schijf, dus kan je in principe gewoon gebruiken... Ik adviseer je zelfs om een deel van de bestanden zoals foto's, muziek, etc te verplaatsen naar je d schijf zodat je wat ruimte vrij maakt op de c schijf. Als je c schijf tot de nok toe vol zit kan dit een hoop performance kosten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verplaats gewoon muziek en films naar de d: schijf dat zijn grootte bestanden die je toch niet elke keer gebruikt
als je daarmee klaar bent
doe je een keer schijf opruiming
en daarna
gebruik dit programma zie link
en laat hem de eerste keer de deepscan doen
dan kan heel lang duren maar zal zeker veel opruimen
en dafragmenteren ed

(de gratis versie is al goed genoeg )
capthavoc
11 jaar geleden
hoi Xibel,

ja, je kan D: als backup gebruiken.
maar....
is zijn C: en D: twee delen van één fysieke harddisk, dan zou ik het niet aanraden.

hoe doe ik het?
ik heb een C: en D: op één harddisk (twee partities)
op C: staan alle programma's die ik elk kwartaal backup.
op D: staat alle data, die ik maandelijks backup.
mijn backup schijf is een losse USB disk, zo'n extern geval.
wanneer het fout gaat, dan kan ik altijd van die externe drive de spullen weer terughalen.
mocht de interne drive kapot gaan, gewoon een nieuwe kopen en restoren. (koop dan wel een vergelijkbaar exemplaar, anders gaat windows moeilijk doen)
je bestanden en programma's blijven in elk geval behouden.
je hoeft niet meer op nieuw te installeren

nog nooit een backup gemaakt? en nog nooit problemen gehad? wat ben jij een geluksvogel zeg!

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi Xibel, ondertussen weet je het al, maar je mag elke schijf elke willekeurige naam geven. backup is slechts een naam. sorry, verkeerd begrepen
ik zou de naam wijzigen, dataschijf of iets dergelijks. groeten, Dré