Wat kan ik doen aan een te warme laptop?

Vaak als ik lang op het internet een spel zit te spelen of als ik bezig ben met Virtual DJ, dan wordt mijn laptop heel erg warm, namelijk wel over de 80°C (gemeten met gamebooster) Wat is een goede en goedkope oplossing hiervoor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Antwoorden (7)

Onder je laptop een plankje plaatsen, beetje naar achteren en kijken of je luchtinlaat van je koeling, niet vol stof zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de markt zie ik soms onderleggers voor notebooks met ventilatoren die op de USB uitgang van de laptop werken. De laptop staat dan iets schuin (ong 1,5cm) en wordt van onderaf gekoeld.
paulus811
11 jaar geleden
Je kunt bij een computer winkel een soort van plankje kopen met kleine ventilators. Die sluit je zo op je usb ingang aan.

Ik denk dat je laptop dan niet meer zo warm word.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt er helemaal aan waar je ventilator uitlaat zit. De meeste goede gaming laptops hebben ze achterop. Als je hem ergens op zet ( laptop) wie heeft t ooit verzonnen?) dan kan hij niet zn warmte afvoeren. Wat je kunt doen is een plaatje maken ( liefst iets wat wit is ivm warmte geleiding) daar een paar kurken of blockjes op en tegenover de laptop een ventilator of airco die koude lucht blaast. Maar iets wat je moet weten is dat laptops in principe hierdoor helemaal niet geschikt zijn voor langdurige zware games. Maar op deze manier de warme lucht afvoeren kan helpen.. Het is een echt groot bekend probleem. Ik heb een echte gaming laptop met aan de achterkant een uitlaat voor wamrte. en nog wordt hij behoorlijk warm. ( hoe beter hoe zwaarder dus dan schiet het ook weer niet veel op...)

Toegevoegd na 2 minuten:
wat ook kan helpen is de ondergrond, ondanks dat het probleem nooit helemaal opgelost kan worden moet je vermijden om op bed of stoffen ( kleding)- schoot) te spelen. Dan kan de warmte helemaal niet weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die 80 graden is waarschijnlijk de core temperatuur van je processor. Daarmee is niet zo veel mis, pas boven de 100 wordt het gevaarlijk.
Het is wel irritant zo'n warme laptop. ventilatieopeningen vrijhouden, eventueel een extra koel-onderzetter met ventilatoren er onder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
om het te laat te stoppen kan je minder op je laptop gaan . ik ben er zelf ook vaak op de laptop maar als het 80 *C is is het niet erg pas bij 100 * C is het gevaarlijk . je hoeft er niets aan te doen . alleen let wel op hoe warm het is .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een probleem kan stof zijn... Mijn laptop heeft (toevallig) onderaan allemaal klepjes om bijvoorbeeld geheugen, HDD, etc te vervangen. je kunt proberen om met een spuitbus met perslucht de vakjes een voor een open te maken, en het stof eruit te blazen. Let wel op, als de winkel het merkt, is de garantie weg.
Let er ook op dat je het stof eruit blaast, en niet er verder in. Zo'n busje perslucht (te koop bij een goede PC winkel) heeft meestal een rietje erbij, als je die goed plaatst, blaast hij het eruit.