is het slecht voor je laptop als je de battery eruit haalt en hem de hele nacht aan laat staan op netstroom?

Ik heb gehoord dat het slecht is voor je battery als je hem aan de oplader laat als hij vol is en je laat de computer aan ,want dan wordt hij lui ofzo. Dat had ik ook bij mijn vorige laptop. Nu heb ik dus de battery eruit gehaald en heeft mn laptop vanacht op netstroom gedraaid ,maar ik weet niet of dat wel goed is...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Op zich maakt dat niet zo heel vel uit , bij onze laptop , als je de batterij er de hele tijd in doet en er weer uit haalt begon er iets stuk te gaan in de laptop waardoor de batterij ondersteuning nodig had om nog te kunnen werken , ik zou het uit ervaring niet meer doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je een nieuwere laptop hebt kan je gewoon je battery erin laten want hij laad ook niet verder op als hij vol is. zonder battery erin is niet goed omdat er schommelingen in het aantal volts uit het stopcontact zitten.. 220-230v en de battery zorgt voor een constante spanning. en gewoon afentoe de stekker eruit en je accu leegmaken en weer opladen dan is er niks aan de hand
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is inderdaad slecht voor je batterij als je hem aan de oplader laat als hij vol is en je laat de computer aan. Je batterij helemaal vol ergens een poos leggen is ook slecht voor je batterij, maar beter dan in de laptop. Bovendien wordt de batterij warm in een laptop wat de levensduur ook verkort. Het beste kun je de batterij, wanneer de laptop een hele nacht op netstroom werkt, tweederde opgeladen op een koele plek leggen. Maar wat je ook doet, de batterij wordt altijd langzaam mettertijd slechter, dat werkt gewoon zo bij lithium batterijen.
De laptop zonder batterij aan netstroom kan geen enkel kwaad. Ik heb ook (oude)laptops zonder werkende batterij die het ook met netstroom moeten doen.
Het enige waar je op moet letten is dat de stroom niet wegvalt, bijvoorbeeld doordat het stekkertje losraakt. Als de stroom wegvalt dan valt de laptop meteen uit, en als die op dat moment net iets op de harddisk aan het schrijven was, dan kun je de harddisk (bestanden erop) beschadigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De netstroom (lichtnet) is 230 volt (vroeger 220 volt) en schommelt niet tussen 220 en 230 volt. De laptop heeft 12 volt gelijkstroom nodig, en daar zorgt de voeding (adapter) voor. Daar zit hardware in die de wisselspanning veranderd in gelijkstroom en eventuele schommelingen opvangt.
Een laptop kan prima zonder batterij, net als andere apparaten die zowel op batterijen als op stroom uit het stopcontact (via een voeding) kunnen werken. Ik doe het zelf ook vaak, met laptops die geen werkende batterij hebben, of met laptops die ik een nacht lang aan laat staan. Helaas heeft m'n nieuwe macbook pro een ingebouwde batterij, dus dat is wat moeilijk. Vroeger of later zal je batterij toch stoppen met werken (of nog heel kort) maar je kunt dit dus jaren verlengen (of verkorten.) http://www.makeuseof.com/tag/remove-laptop-battery-increase-life-geeks-weigh/ http://h30434.www3.hp.com/t5/Other-Notebook-PC-Questions/Can-I-use-the-laptop-without-the-battery/td-p/1208391