hoe bestuur je iemand zijn computer met zijn ip-adres?

via ip-adres

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dude... Dat klinkt als een wraakactie. Via teamviewer kan je het doen. Maar wel met toestemming van diegene en jullie moeten beiden teamviewer gedownload hebben.
capthavoc
11 jaar geleden
niet dus, alleen met remote software als teamviewer
maar dan moet het geinstalleerd worden en je moet het steeds wisselende WW weten

Antwoorden (2)

Daar zijn verschillende tooltjes voor. De bekendste zijn o.a.:
- Teamviewer
- VNC
- Windows Remote Desktop
bamibal
11 jaar geleden
loginabcde
11 jaar geleden
ik neem toch aan dat je niet alleen op basis van een ip- adres zomaar kan inloggen op iemand computer. Daarvoor zou toch eerst gebruik moeten gemaakt worden van een virus/ tool op de beoogde computer of dat die computer op een bepaalde site zit
bamibal
11 jaar geleden
Uiteraard gaat het niet zomaar. Op beide computers moet een tooltje draaien. Maar ik neem aan dat de vraag niet over ongewenste toegang ging.
Je kan extern bureaublad gebruiken. Staat vaak automatisch geinstalleerd bij windows computers. Als je het ip addres, gebruikersnaam en wachtwoord weet van de andere computer, kan je hem besturen.
Dit kan alleen als je van tevoren op de andere computer verbindingen van buitenaf toestaat (rechtermuiskop op "deze computer" kies "eigenschappen" klik daarna op "verbindingen van buitenaf" en sta verbindingen van een externe computer toe.