Zijn dit goede gamecomputers en wat is nou precies het verschil?

Ik wil een game computer gaan kopen en ben op internet de AzGameSystem Tiberius tegengekomen van azerty.nl.(http://azerty.nl/1-2812-519000/azgamesystem-tiberius-towermod.html) Is dit een goede game computer? Ik zag dat ze ook een vergelijkbaar model hebben, de Tacitus(http://azerty.nl/1-2812-519006/azgamesystem-tacitus-towermode.html). Deze is 140 euro duurder en de enige verschillen zijn dat deze geen AMD processor heeft van 3,6 GHz maar een Intel core i5 van 3,1 GHz, en de laatste heeft een harde schijf van 1TB in plaats van 500gb. Is de Tacitus dan beter? Hij heeft maar 3,1 GHz in plaats van 3,6 en die extra 500gb harde schijf heb ik niet nodig. Of zijn de processors van intel beter dan die van AMD? Ik heb er niet echt veel verstand van, ik hoop dat iemand het me uit kan leggen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De Intel i5 is een stuk beter, de 6870 is ook een goede GPU dus zeker geen slechte opzet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat ik wel echt mis is een SSD.

Toegevoegd na 17 minuten:
http://www.anandtech.com/bench/Product/403?vs=363

De A6(beter dan de A4) redt het niet eens tegen een i5.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar de AMD heeft 3,6 en de intel heeft 3,1... Maakt dat niet uit? En zijn deze computers geschikt om bijv. Battlefield 3 op te spelen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ghz kan en mag je gewoonweg niet vergelijken bij verschillende merken/architecturen. De intel is gewoonweg krachtiger. BF3 kan je hier prima op spelen. Een betere videokaart zou het systeem nog verder verbeteren. (BF3 is een van de zwaardere spellen op dit moment)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wanneer weet je of een videokaart beter is? Deze heeft 1gb, is eentje met meer gb beter of verschilt dat ook per merk?(sorry voor al de vragen, bedankt voor je antwoord en reactie :D ) En zou je battlefield met de intel processor kunnen spelen en tegelijkertijd opnemen of lag je dan te hard en moet je het spel op lage graphics spelen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb net even naar SSD's gekeken, maar is dat een vervanging voor een harde schijf? 500gb kost dacht ik €500 en dat is nogal veel... Is het het waard om een SSD van €50 te kopen en er dan het besturingssysteem op te zetten? Of is dit niet mogelijk? Azerty verkoopt de computers ook zonder besturingssysteem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een SSD is geen vervanging voor je 2TB MP3 hardeschijf maar een vervanging voor je Bootschijf. Je koopt dus een 128GB (doe dat maar, minder is onhandig) voor 99 euro en daar gooi je Win+Games+Meestgebruikte software op. Dit zal laadtijden van Windows/Games/saves/ verkorten. Daarnaast gooi je er een 1TB gewone HDD is voor de rest van je software/data.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-tussen-videokaarten.340463
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteindelijk is de keuze van je GPU het belangrijkst, er zijn maar een aantal games die echt heel veel hebben aan een hele dure CPU. GPU->CPU->RAM->SSD.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké bedankt, maar de tacitus is dus goed genoeg om de zwaardere spellen op te spelen(bf3)? Of kan ik beter een pc zoeken met een betere videokaart en zo ja, hoe weet ik of die beter is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En kun je trouwens het besturingssysteem nog op een SSD zetten als dit al op de pc staat? Stel dat ik er later een koop?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan wel maar is altijd lastig/vervelend. Beter kan je in een keer de kast samenstellen. Je zou even een mailtje naar Azerty kunnen sturen met de vraag of ze een SSD er in willen zetten. In de link die ik net gaf kan je zien in het antwoord wat ik gaf welke kaart beter is. Makkelijk gezegd is het zo Eerste cijfer is de generatie tweede geeft aan enthusiast/high end - midrange - budget. Je wilt dus altijd een x9x of een x9xx.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord en verdere uitleg!

Andere antwoorden (1)

Nou de PC's die je aangeeft vind ik persoonlijk geen game PC's

Het klopt dat je best een intel kunt gebruiken voor een game pc is iets duurder maar zijn veel efficienter dan AMD.
Wat processor en MoBo betreft zou ik gaan voor eentje die DDR3 triple channel ondersteund. De meeste processors ondersteunen wel DDR3 maar geen triple channel. Herken je meestal ook aan 3-6 banken geheugen. Denk wel dat je dan bij de i7 familie terecht moet.

Dan stock koelers op processors stellen meestal niet veel voor. Voor 20 euro heb je vaak een stillere efficientere koelblokken. Zo heb je langer plezier van je hardware.

Videokaart die jij aangeeft is echt geen gamekaart meer. Ik zou eerder opteren voor een HD6950 met een goede koeling optie. Die kun je dan eventueel nog unlocken naar een firmware van HD6970.

Wat geheugen betreft zou ik voor 12-16GB range kijken. Geheugen is zo duur niet tegenwoordig en kun je nooit genoeg van hebben. De 8GB passeer ik meestal wel hoor :).

Wat de harde schijf betreft zou ik zowieso iedereen een SSD aanraden. De harde schijf is de traagste component van je hele PC. Ik heb zelf een kleine SSD voor windows en veel gebruikte applicaties. En 2 HDD 1TB in raid 0 voor wat rand data. Als je 1 keer een SSD hebt gehad wil je niks anders meer :).