In mijn computer zitten twee inbouw stations voor een CDrom brander. Waarom twee?

Zoals gesteld zijn er achter twee klepjes twee inbouwmogelijkheden bij mijn computer. In één heb ik een
cd/dvd brander geinstalleerd. Is dit soms niet voldoende of zijn er andere apparaten in te bouwen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Waarom niet, twee dvd's tegelijk branden, een kijken een branden, direct kopieren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Blu-ray speler/brander is ook nog in te bouwen. 5,25" floppy drive??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar 2? Lol, bij de grotere kasten heb je meestal wel 4 of meer. Dat is juist het fijne bij pc's je hebt een hoop manoeuvreerruimte om je systeem naar eigen wens aan te passen.

Je kunt 2 branders installeren als je bv vaak schijfjes kopieert. Dat is weer een stuk sneller dan wanneer je steeds eerst een kopie naar de HD moet maken voor er gebrand kan worden.

Er zijn ook andere apparaten die in die sleufjes passen. Zoals bv fancontrollers, cardreaders, HD docks etc.

Paar voorbeelden:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/490/fan-controllers-en-lcds.html
http://tweakers.net/pricewatch/cat/681/geheugenkaartlezers.html#filter:XY3BCsIwEET_Zc451FhB8gEFD4KgN_FQkhUW1rZsYhVK_t1UycXTMPOGmQV31phOyp4u_KBj_4YbniLmH_BQwaiBtGOSAIeZ6RVhMK3Fb6kxiH7U39SumkpIyCcK54n8IUS4K2zb4FZISTqWRFrSBa3drDL3Uk62e4uc8wc
(bij een aantal heb je al 2 sleuven nodig om 1 zo'n apparaat in te kunnen bouwen)