Kan ik een HD6870 kopen voor mijn motherboard? Lees beschrijving.

Er staat dat de HD6870 PCI express 2.0 x16 Interfacetype heeft. Maar mijn motherboard heeft alleen een PCI-E x16 en Slot PCI Slot. Kan ik deze videokaart hier wel mee gebruiken? IK heb nu momenteel een GT440 als videokaart.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

zo dat was een moeilijke vraag !!!

maar ik heb het antwoord gevonden

PCI Express 2.0 is volledig achterwaarts compatibel met de PCI Express 1.x-standaard, dus PCI-E 2.0-kaarten werken ook met PCI-E 1.0/1.1, alleen dan wel met de maximale snelheid van het PCI-E 1.x-slot.

dus je kan gewoon de videokaart kopen hij zal ook sneller zijn dan je oude kaart

maar hij zal nooit op volle snelheid en vermogen draaien !!

het voordeel is dat je dan wel een veel stabieler systeem draait?

maar ook een vraagje dan ??

wat voor voeding heb jij er nu in zitten ?

want op de gt 440 heb jij geen pcie voedingskabels aangesloten zitten !
en de hd8670 heeft 2 pcie voedingsaansluitingen nodig !!

dus 2 keer 1 6 pins kabel aansluiting vanaf jou voeding
naar videokaart