Waar zijn deze aansluitingen voor bedoeld?

Ik ben van plan om een SSD in te bouwen maar heb me er nog niet in verdiept.
Voorlopig weet ik nog niet eens of ik de aansluitpunten, zoals aangegeven op bijgaande
bijlagen, kan gebruiken en waarvoor ze dienen.
De meest vierkante aansluitingen zijn volgens mij wel Sata aansluitingen maar het lijkt
wel of ik een soort stofkap zie (ik zie geen metalen stripjes).
Vraag 1) Zijn deze Sata aansluitingen (als het dat zijn) te gebruiken?
Vraag 2) Waar dienen die andere aansluitingen voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Bovenstaande foto zijn SATA-aansluitingen en onderstaande zijn PCI-e x1 sloten.

Toegevoegd na 2 minuten:
SATA is gewoon te gebruiken en PCI-e x1 is voor insteekkaarten zoals modems, geluidskaarten, netwerkkaarten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt. Graag nog even ingaan op dat "stofkapje" of zijn deze aansluitingen toch te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon te gebruiken, ik zie geen stofkapje SATA ziet er geoon zo uit.